Sorte prikker/plamager på hals og bug på malawi

Mine malawi er begyndt at få sorte prikker/plamager på hals og bug.. Nogen der ved hvad det er/om det er farligt og hvad jeg kan gjøre..

På forhånd tak..
Får jeg foreslå en bedre overskrift?
F.eks: sorte prikker/plamager på hals og bug på malawi

Jeg kan nok ikke komme med så mye hjelp, men sjekk ut denne siden. Masse bilder der av forskjellige sykdommer, kansje du finner noe som likner på det dine har!?

Så enig med deg Hilde (selv om jeg ikke bidrar med noe her selv)
Utrolig rart at de eneste som svarer i tråden er de som mener at trådstarter ikke vil få svar.
Det er faktisk en ugrei tone her noen ganger..
Ole Olsen
Det er faktisk en ugrei tone her noen ganger..

Det er det. Om man ikke akkurat trenger bidra med noe konstruktivt hele tiden syns jeg man i alle fall kan holde en hyggelig tone og følge normal folkeskikk om man skal kommentere på noe. Eller bare rett og slett overse tråden. Hvis ikke mister en jo lysten til å spørre når man lurer på noe, og det er jo mot forumets hensikt.

Nå er uansett den posten slettet av en eller annen grunn, og det er jo fint. Og med det forlater jeg tråden, da jeg egentlig ikke har så mye hjelp å komme med.
Jeg har lest at for mye spirulina i fôret kan gi sorte flekker. Vet ikke om det kan være relevant i dette tilfellet. Jeg har også lest at irritasjon pga av utvendige parasitter kan gi mørke flekker.

Om du søker litt på forumet så vil du kanskje finne mer om dette. Her er noen tråder og her er litt flere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap