Hvit bakterieinfeksjon. hva skal jeg medisinere med?

Har kjøpt masse fisker som har kosta en del, derfor vil jeg vite hva slags medisin jeg skal medisinere med.

Fiskene har fått hvite områder på hode/ munnen.
Høres ut som munnsopp (vanskelig å se på bildet).

Salt og/eller soppmedisin vil nok hjelpe hvis det er det det er.
Kampfisk
Høres ut som munnsopp (vanskelig å se på bildet). Salt og/eller soppmedisin vil nok hjelpe hvis det er det det er.

Det er også en fisk som har fått ett skjell som står rett ut fra kroppen. Inne er det noe hvit. Om det er kjøtt eller sopp aner jeg ikke.
Du kan jo se her om du finner noe som ligner på det fiskene dine har. Der står det også litt om hva du kan bruke til å behandle med.
Ut fra din beskrivelse så ser det ut som fiskene dine har fått en bakteriell infeksjon som heter Fungus. Den er veldig aggressiv og vil skade fisken veldig raskt. Infeksjonen kan kureres med Mycopur som du kan kjøpe hos de fleste akvariebutikker. Tap halvparten av karet for å spare på medisin. Skift også halvparten av det som er igjen. Dosering 1 dråpe Mycopur per liter vann første dag. Halv dosering på andre dag og halv på tredje dag. Ta et vannbytte på 4. dag. Se etter om hvitt belegg er borte. Hvis ikke så gjenta prosessen en gang til. Følg dosering nøye. Lykke til.
badat
en bakteriell infeksjon som heter Fungus.

Fungus er engelsk for sopp, altså ikke bakterier. Men ja, hvis det er sopp, vil sannsynligvis Mycopur være effektivt.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap