Guppy med røde gjeller

Har et akvarie med bare guppier ... ca 20..
Noen av fiskene er veldig tynne og er røde i gjellene.
3 har dødd nå siste uken.
De har også nesten gjennomsiktig avføring- lurer på om det er en type mark??
Er det noe å gjøre eller må jeg begynne på nytt i karet ?
Da vi ikke vet noe om dine kunnskaper eller historikken til karet anbefaler jeg at du leser tråden som er klistret i dette forumet. Anbefaler også at du leter opp artikkelen som tar for seg sykdom, og artikkelen som tar for seg oppstart av akvarium, om du er ny i faget. Artiklene finner du under "artikler" i hovedmenyen.

1.ste regel ved trøbbel i karet, eller mistanke om sådan, er vannbytte. Gjør det umiddelbart, også leser du nevnte tråd og artikler. Kanskje finner du ut av det selv; i det minste får du gitt oss mer info som kan bidra til å hjelpe deg.
hei
Jeg har lest mye på forummet om sykdom de siste dagene egentlig uten å lese meg frem til noe svar. :o)
Det er nevnt endel om mark og det er det jeg har misstanke om ettersom avføringen er oppdelt og gjennomsiktig , men har ikke sett noe levende mark.
Og siden fiskene som dør også blir veldig tynne først.
Nå har jeg byttet vann i karet og fjernet en del fisk som var syke. Nå er det ca 10 unge gyppier og 5 yngel igjen. Så får jeg se om de klarer seg eller om det dukker opp noen symptomer på sykdom.

Hadde en stor hunn-guppy som så veldig gravid ut men som aldri fikk unger.
Hun gikk "gravid" i 6 mnd. Så ble hun syk. Vet ikke om dette har noen sammenheng.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap