Guppy

hei.
jeg har et 45l kar med bare guppyer å maller, her om dagen døde det en hanen dagen etter fik en hunn de samme symptomene. De står lodd rett i vannet de svømmer til overflaten å synker ned mot bunnen igjen, dette gjentar seg hele tiden. Har skiftet har nøytral ph. Bruker en fluval 2 med god sirkulasjon. Har studert det meste men finner ikke ut hva dette kan være. Det 7 guppyr å fem albino maller i karet. Tempen ligger på 25,5 grader. Håper noen har en løsning på dette.

mvh
joj
Samme problemet.
Hadde samme problemet med en av mine guppy, den døde tirsdag og har ikke sett noe problemer hos de andre, de er helt friske og fine. Men noen guppy får problemer med gjellene eller andre ting som går luft systemet deres. Hva du kan gjøre vet jeg ikke.
Hvis de har problemer med å svømme normalt kan det være balanseblæren det er noe galt med. Da kan de ligge loddrett i vannet eller ikke vite hva som er opp eller ned i karet.
Dette er det ikke noe å gjøre med og fisken kan faktisk leve sånn en liten stund. Jeg hadde en som svømte oppned i en mnd før den døde.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap