Hjelp, et slags insekt/parasitt som lever i akvariet mitt?

har bare funnet en til nå, men skrekk og gru, ligner på en hybrid mellom edderkopp og kakkerlakk. kan noen hjelpe meg, og er den giftig? den er ca en halv cm bred og minst en cm lang. jeg har brukt makrolinse til å ta bildene, har ikke stativ og dårlig lys, så det ble så bra som det ble, steinene den står på er engelsk elvegrus, ikke den største typen.
Svarte på dette i den andre tråden, som sagt, veldig lik en Sympetrum sanguineum. Ja, en vannymfe.
En blodrød øyenstikker? de er jo fredet jo
så hva gjør jeg nå da, la den være der, og vil den plage min koridoras og min golden nuggets? beviser dette at jeg seriøst trenger vannbytte, for det er nemlig veldig mye groms der inne =) har mye røtter og noen moseballer samt planterester fra planter jeg aldrig får til å trives. skifter vann inne i mellom da, men disse to fiskene jeg har nå , har hverdt desidert de mest hardføre fiskene jeg har hatt.

eller skal jeg bare fange den og knerte den. jeg ble jo litt nyskjerrig da hehe
Plussmedlem
Velger å ikke kommentere resten av informasjonen om karet ditt i denne tråden...

Vannymfa kan du fange og "knerte" hvis du ønsker.
Ja, er det den, er den vel relativt sjelden... Du kan jo slippe den fri..? Den er ikke av de største. Blir inntil 17 mm eller noe sånt..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap