Syk malawi?

Hei. satt å kikket på fiskene mine her i kveld. så ser jeg at dene ene malawien min har hownet opp rett under munnen. ser ut so tungen er hoven og på vei ut munnen. Hva er dette?

Han spiste heller ikke. Ingen andre fisker i karet viser lignende symptomer.
mulig det er en hun med yngel? Mine malawi er munnrugere og ruger på egg og yngel slik i 20+ dager før yngelen slippes i akvariet.
Han kan ha figthet med en annen fisk,det skjedde med en av mine,gikk over etter 1 uke,prøv å lage flere gjemme plasser,sånn at han har en plass å flykte,kan være du har for lite akvariet til antall fisk,men det vet jo ikke jeg å stort akvarie du har og hvor mange fisk du har,tye fisker osv

Lykke til
hmm kanskje det. fisken virker ikke syk utenom den litt svulmende munnen. Svømmer fint og har ikke problemer med å holde seg svømmende "oppreist"

Ser den kaver litt med gjellene men disse er ikke hovne eller røde.
Stian Ragnvaldjord
mulig det er en hun med yngel? Mine malawi er munnrugere og ruger på egg og yngel slik i 20+ dager før yngelen slippes i akvariet.

sant det,det er stor mulihet for det også
Svanhild Hansen
Han kan ha figthet med en annen fisk,det skjedde med en av mine,gikk over etter 1 uke,prøv å lage flere gjemme plasser,sånn at han har en plass å flykte,kan være du har for lite akvariet til antall fisk,men det vet jo ikke jeg å stort akvarie du har og hvor mange fisk du har,tye fisker osv Lykke til

Ja. tror kanskje det også. Idioten i dyrebutikken mente jeg kunne ha 6 malawi i en 115 liter. Etter at jeg kjøpte dem så jeg at dette er veldig teritoriale fisker som trenger mange huler og stor plass.

For å si det enkelt. ny 300 liter på vei
men når sant skal sies så er de ikke agresive mot hverandre. oppfører seg som stimfisk merklig nok. Men tror ikke de har vondt av bedre plass annyways.
Stian Ragnvaldjord

hvor mange egg har en malawi hun i gjenomsnitt ?
Sjur Brynjulvsen
[QUOTE=Stian Ragnvaldjord]mulig det er en hun med yngel? Mine malawi er munnrugere og ruger på egg og yngel slik i 20+ dager før yngelen slippes i akvariet.

hvor mange egg har en malawi hun i gjenomsnitt ?

den jeg har som yngler hadde ca 30 sist, forrige gang var det 13. den er vel ca 7-8cm så de har jo plass til mer jo større de er.
Jeg vil tippe på at det er ei tyggende hunne av
M. lombardoi du har, eller noe lignende. Hunner er blå, mens hanner blir gule.
Typisk profil når hunnen er full av egg eller yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap