Syk fantomtetra

Hei!

Har en rød fantomtetra som i det siste har blitt veldig tynn. Når jeg mater ser jeg at den går etter mat, men spiser veldig lite (og kun veldig ørsmå biter..) Det meste spytter den ut igjen. Finnene er også blitt veldig spinkle, ja fisken ser ut som han krymper. noen ide hva dette kan være? Jeg har hatt et par molly fisker dø i det siste, uten kjent årsak. Vannverdier er fine, har har vannbytter, etc.etc.
Plussmedlem
Hei! Velkommen til AF...Du har riktignok vært medlem et år, men dette er jo ditt første innlegg

Regner med at karet er godt innkjørt ettersom dere har hatt det såpass lenge.

Hvor lenge har du hatt fiskene?
Denne tetraen er ikke tilfeldigvis "hakkekyllingen" i den lille stimen?

Var det black molly'er som døde? Hvor lenge hadde du disse?
Hei, og takk. Ja karet er godt innkjørt nå.

Har hatt disse lenge...noen av de første fiskene jeg kjøpte, så snart 1 år tenker jeg. Virker ikke som noen hakker på han.

Det var 2x gule molly som sa takk for seg (har også 2 sorte). Den ene var iforbindelse med at en gutt på besøk bestemte seg for å mate fiskene, og det godt ..(1/4 av en stor tørrfor boks). Fikk rensket ut det, og det var en stund siden nå. Jeg merket at den andre etter ferien lå mye nede på bunnen og "sov". Kunne ikke se noen ytre symptomer. Med mindre noen fler sier takk for seg, får jeg heller se hvordan det utvikler seg.

Thomas

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap