Karusell scalare.

det har hendt noe rart med den ene scalaren min. Den svømmer rundt og rund seg selv. Blir nesten svimmel av å se på den. Den var helt frisk i går. Så noe har hendt i løpet av nattan. Noen som har peiling på hva dette kan være??
Jeg ville testet vannet umiddelbart.
Er redd det ikke er så mye håp for en fisk som har begynt å surre rundt i karusell. En slik "døds-spiral" pleier å være siste krampetrekning før døden. Men mirakler kan jo skje - og et vannbytte skader aldri. Forsøk å ta et vannbytte etter at du har testet vannet. Bytt ut ca 30% av vannet med rent, friskt vann.
tok litt tid før jeg fikk bytta vann, pga jeg satt på venterommet til tannlegen når jeg skrev innlegget. Sambisen som oppdaga fisken og tok en vidiosnutt via mobil og sendte meg. Bytta så fort jeg kom hjem. Den surrer fortsatt rundt. Bedre å ta live av den tro? Dakar pene fisken til mamman sin første fisken jeg har mistet på 2 år. Bortsett fra en kampfisk som ble banka ihjel av fruen sin da. Men første fisk som dør uten grunn. Vannet verdiene var ok, men bytta alikevel en del av dt. Men en gang måtte det jo hende meg oxo. Bare synd det var den søte kullsvarte med bøyd ryggfinne. Guttungen som valgte den ut i butikken som sin egen.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap