Hvitprikk hos nybegynner

hei

jeg har oppdaget at ene kardinaltetraen min plutselig har 2 hvite prikker.. en liten på ene siden og en litt større på andre siden.. høres dette ut som hvitprikk?

har begynt kur med esha 2000 i dag men bør jeg fjærne den fisken som har prikker??

Ingen vits i å ta den ut, for skaden har nok allerede skjedd. Ihvertfall det jeg har lest meg fram til. Fikk hvit prikker på en platy fire dager etter at jeg satte inn mine aller første fisk. Kjører selv varmekur og salt... Lykke til!
Parasitten er i karet, filteret, over alt, så det hjelper ikke å fjerne angrepet fisk. Har gått to runder med hvitprikk, eSHa Exit tok knekken på elendigheten, men ikke gi deg før du er helt sikkerm ta heller en ekstra runde! Fikk tips om å kjøre etter bruksanvisningen først, og så, hvis prikkene ikke er borte, øke doseringen litt. Forferdelig synd, jeg lider med deg. Har omsider lært, skal aldri mer sette inn fisk eller planter uten karantene. For parasitten følger vann, så her i huset står plantene i minst 48 timer i minst 25 graders vann før de settes inn...
oki takk for svar da skal jeg kjøre esha exit til dem er symtomfrie.. sto noe om videre behandling i bruksanvisningen såg jeg virker ikke det får jeg prøve varmekur. ikke hatt noe nytt i karet på ca 1 månde heller så karantene hadde vel ikke hjulpet meg uansett i dette tillfellet.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap