Ekkelt pekkelt:s hva er dette?

stod opp i dag slo på lyset til mine flotte snegler. Å hva ser jeg? Hele ruta er dekket med små hvite hår. Tar en nærmere titt å ser at det er små mark. Usj så ekkelt. Di er knøttsmå og syltynne. Som sytrå. har søk på både planarie og små hvite mark. Men får det ikke helt til å stemme med planarie. Di svømmer jo rundt i vannet. Disse kryper rundt på glasset i skikkelig markestil. Selvsagt noen som svømmer i vannet oxo, men fleste sitter på ruta. Og mange helt oppe i vannskorpa langs glasset. Di var ikke der i går kveld. La oppi en bit agurk til sneglene og la meg, og våknet opp til dette. Hva er dette? Og hvordan bli kvitt di? Har prøvd med håv. Men di går igjennom maskene.
Plussmedlem
Planarier eller nematoder.
De kryper rundt bl.a. i grusen, på planter og glass også. Det er der de finner maten.
okeeey?! Får prøve å søke opp det oxo da men forslag til å få di BORT tar jeg gjerne imot. Ser ikke særlig lekkert ut. Har sett folk foreslå tetra rundt omkring. Kan glødebåndstetra funke? Eneste tetran jeg har gitt:p eller må jeg fjerne alt å skrubbe karret og innkjøre det på nytt?? Argh.
Planarier hørtes mest sannsynlig ut. Hvis du ser veldig nøye, kan du kjenne dem igjen på at de har et hode.
Mange fisk som fjerner dem, prøv med tetraen.. Levendefødere kan også være et bra valg. Tror aldri jeg har opplevd mer en ytterst få planarier i akvarier med voksen fisk i...
er et sneglekarr, pluss at det er tre små reker der. Håper ikke fisken tar rekene mine da på vei til tynsett dyrebutikk nå, se hva di har for no forslag. For disse uvelkommene gjestene vil jeg slettes ikke ha der. Nå hadde vannet blitt helt grått oxo før jeg dro. Hmf.
Plussmedlem
Dette kan også være et tegn på at du fôrer litt for mye.
Kutt ned på maten. Fjern matrester. Det vil også hjelpe.
er som sagt et sneglekar, så går mest i agurk og squash og sånt som blir fort borte. Men lar nok være å mate på et par dager uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap