Hvitprikk, får ikke opp tempraturen!
Jeg har lest meg frem til varmekuren mot hvitprikk.. Jeg har et 120 l kar men kolben jeg hadde gikk bare til 31 grader.
Kjøpte ny kolbe som skulle gå til 32 men vannet ligge fortsatt på 31.
Vil dette være tilstrekkelig?! Jeg har mistet dolkestikk tetra, neontetra og flere flotte ancistrus maller(
Bytter vann hver 3 dag og har slamsugd to ganger på halvannen uke, som dette har vart.
De fiskene som ikke har hatt antydning til prikker har klart seg og ser fine ut men alle som hadde prikker har dødd etterhvert.. TRIST!!
Burde jeg kjøpe enda en varmekolbe? :s
Takker for svar!!
Kjøpte ny kolbe som skulle gå til 32 men vannet ligge fortsatt på 31.
Vil dette være tilstrekkelig?! Jeg har mistet dolkestikk tetra, neontetra og flere flotte ancistrus maller(
Bytter vann hver 3 dag og har slamsugd to ganger på halvannen uke, som dette har vart.
De fiskene som ikke har hatt antydning til prikker har klart seg og ser fine ut men alle som hadde prikker har dødd etterhvert.. TRIST!!
Burde jeg kjøpe enda en varmekolbe? :s
Takker for svar!!
Postet 05.10.10 kl 09:57
Postet 05.10.10 kl 10:18
Hei
Takk for tipset, skal prøve det.
Postet 05.10.10 kl 13:18
Jeg er ikke enig i utsagnet om at "over 30 grader er nok". Hvitprikken vil trives og spre seg så lenge det er under anbefalt temperatur. Har du mulighet til å putte oppi enda en varmekolbe hadde dette vært bedre. Hva slags fisk har du oppi karet?
Hvis mulig, sett utblåset til pumpa slik at den bryter vannoverflaten. Luftpumpe er heller ikke dumt
Hvis mulig, sett utblåset til pumpa slik at den bryter vannoverflaten. Luftpumpe er heller ikke dumt
Postet 05.10.10 kl 16:42
Hei
Jeg har hatt i begge kolbene siden i går, det hjelper ikke.. Da skal jeg ta med den jeg nylig kjøpte og se om jeg får byttet den inn i en større.
Jeg hadde ikke så mange fisker (heldigvis), har nå igjen noen neontetra, ancistrus (6mnd ca) kileflekkraspora, jegersnegler, palettciklide og en type steamfisk jeg ikke husker navnet på.. Ligner tetraen i str og form.
Jeg hadde ikke så mange fisker (heldigvis), har nå igjen noen neontetra, ancistrus (6mnd ca) kileflekkraspora, jegersnegler, palettciklide og en type steamfisk jeg ikke husker navnet på.. Ligner tetraen i str og form.
Postet 05.10.10 kl 17:01
Postet 05.10.10 kl 17:06
Postet 05.10.10 kl 17:11
Postet 05.10.10 kl 17:44
Postet 05.10.10 kl 17:59