Døende fisk
Hei jeg har ett broblem, vet ikke om det er sykdom eller vannbytte,
etter att jeg bytta vann så dør fisken min som fader,
de får noe som ser ut som bloduttredelse i huden, noen av fisken har (grå/hvite ) øyer,
noen som har en ide om hva det kan være ? er lettere desperat her
Har desverre ikke bilder å vise
Gunnar
etter att jeg bytta vann så dør fisken min som fader,
de får noe som ser ut som bloduttredelse i huden, noen av fisken har (grå/hvite ) øyer,
noen som har en ide om hva det kan være ? er lettere desperat her
Har desverre ikke bilder å vise
Gunnar
Postet 08.11.10 kl 22:09
Postet 08.11.10 kl 22:30
- Hvordan fisk er det?1 Brachyrhamdia i gjen en er død.
Betta splendens hunn død.
var 5 Danio Dangila hvor en døda av tidligere skader men en er døende nå .
- Hvor lenge har du hatt fisken og hvor stor/gammel er den? Brachyrhamdia ca 8-10 cm og er VF i preu 06, den har jeg hatt siden våren 2010.kampfisken er -8 mnd gammel, har hatt nesten så lenge.Danio Dangila er også VF men har hatt de i ca 2 mnd ca
- Hvilke andre fisker går den sammen med? (antall og type)
1 øre ål levende.
1 Ancistrus han og 1 beby, 2 våksene Sverddrager + 2 små bebyer.
- Har det kommet noen nye fisk i karet de siste par mnd.? danioene - øreålen har gåt i akvariet i 2 uker, sverddragerene komm oppi på lørdag 07/11-2010
- Akvarium/filterløsning? (+ rutiner for rensing av filter) Ett utvendig amtop AT3336 og en innvendig Hailea HL-B700 for sirkulasjon og litt luft. utvendig tømmer jeg 1 gang 1,5 - 2 mnd og innvendig etter behov.
- Vannverdier? (+ rutiner for vannbytte) PH er 7,5 er ikke sikker på resken har ikke alle de tinga til å sjekke det med desverre, bytter vann 10-15 l en gang i uka, men på lørdag slamma jeg grusen og bytta litt på innredninga.
- Atferd? Også de andre fiskene i karet. de andere er stor set rolige men sverddrager hoe ser litt (slapput) og en av danioene (biter på den som er dorlig)
- Last gjerne opp et godt bilde. Skarpt. har ikke kabel til tlf`n og har ikke digitalkamera desverre
håper det jalp litt
gunnar
Betta splendens hunn død.
var 5 Danio Dangila hvor en døda av tidligere skader men en er døende nå .
- Hvor lenge har du hatt fisken og hvor stor/gammel er den? Brachyrhamdia ca 8-10 cm og er VF i preu 06, den har jeg hatt siden våren 2010.kampfisken er -8 mnd gammel, har hatt nesten så lenge.Danio Dangila er også VF men har hatt de i ca 2 mnd ca
- Hvilke andre fisker går den sammen med? (antall og type)
1 øre ål levende.
1 Ancistrus han og 1 beby, 2 våksene Sverddrager + 2 små bebyer.
- Har det kommet noen nye fisk i karet de siste par mnd.? danioene - øreålen har gåt i akvariet i 2 uker, sverddragerene komm oppi på lørdag 07/11-2010
- Akvarium/filterløsning? (+ rutiner for rensing av filter) Ett utvendig amtop AT3336 og en innvendig Hailea HL-B700 for sirkulasjon og litt luft. utvendig tømmer jeg 1 gang 1,5 - 2 mnd og innvendig etter behov.
- Vannverdier? (+ rutiner for vannbytte) PH er 7,5 er ikke sikker på resken har ikke alle de tinga til å sjekke det med desverre, bytter vann 10-15 l en gang i uka, men på lørdag slamma jeg grusen og bytta litt på innredninga.
- Atferd? Også de andre fiskene i karet. de andere er stor set rolige men sverddrager hoe ser litt (slapput) og en av danioene (biter på den som er dorlig)
- Last gjerne opp et godt bilde. Skarpt. har ikke kabel til tlf`n og har ikke digitalkamera desverre
håper det jalp litt
gunnar
Postet 08.11.10 kl 23:02
Inaktiv bruker
Huff, det var uflaks! Er nok smittsom sykdom fra de fiskene du fikk sist dette..
Postet 08.11.10 kl 23:14
Postet 08.11.10 kl 23:20
Postet 09.11.10 kl 07:10
Postet 09.11.10 kl 10:50
det var vist kun danioene som hadde grå øyer men sverddrager hoa mi døde mens jeg var på jobb, og ho så "normal"ut litt vel slank men ho hadde blodig tarm og det er ett nytt symtom som jeg ikke så på de andre, ser ut til å bare være i det største akvariet mitt så jeg får redda resten håper jeg,
de som er i liva ser helt ok ut kke skader - flekker - fargeforsjeld på øyer eller noe men plutselig så blir de dorlige og later seg på bonden og får noen rykk i ny og ne så tar de kvelden,
det rare er att denne sykdomen ser ut til å velge tilfeldige offet ett av gangen, og det går nå 2 4 uker gamle sverddrager bebyer i akvariet og jeg trodde syke og unge gjikk dukken først men ikke her ser det ut som.
gunnar
de som er i liva ser helt ok ut kke skader - flekker - fargeforsjeld på øyer eller noe men plutselig så blir de dorlige og later seg på bonden og får noen rykk i ny og ne så tar de kvelden,
det rare er att denne sykdomen ser ut til å velge tilfeldige offet ett av gangen, og det går nå 2 4 uker gamle sverddrager bebyer i akvariet og jeg trodde syke og unge gjikk dukken først men ikke her ser det ut som.
gunnar
Postet 09.11.10 kl 17:05