Neonsykdom?

Har en flokk Kardinaltetra og Rødmunnstetra som det har brutt ut sykdom på. Flere Kardiinaltetra har allerede dødd og sykdommen er ute av kontroll. Jeg kan også se på noen av Rødmunnstetraen at også de er angrepet av noe. Det jeg kan observere er at et par skjell stikker ut på et par av Rødmunnstetraene og en har fått helt hvit bakdel.Siste svømmer også dårlig nå(lammet?).
Kan dette være Neonsyken?
elwaro
Har en flokk Kardinaltetra og Rødmunnstetra som det har brutt ut sykdom på. Flere Kardiinaltetra har allerede dødd og sykdommen er ute av kontroll. Jeg kan også se på noen av Rødmunnstetraen at også de er angrepet av noe. Det jeg kan observere er at et par skjell stikker ut på et par av Rødmunnstetraene og en har fått helt hvit bakdel.Siste svømmer også dårlig nå(lammet?). Kan dette være Neonsyken?

Ingen som kjenner til dette? Jeg har lest artikkelserien om sykdom men her blir intet nevnt om at skjella kan stritte ut når det gjelder Neonsyken så jeg er veldig usikker på om det er denne sykdommen. Jeg har heller ingen andre indikasjoner7sykdomstegn foreløpig enn enkeltstående skjell som står ut og et hvitt bakparti.
Noen eksperter her som kan konkludere?
Shit au, der døde 2 til. Håpløst dette her. Godt det finns fler i butikken.
Neonsyke
Kan høres ut som det samme fruen hadde i karet sitt for en stund tilbake.
Vi medisinerte i hvertfall mot neonsyke, og avlivet de fiskene som viste symptomene.
Dette har så langt jeg kan se fungert.
Lite hjelp å få og fisken plages sakte men sikkert ihjel. Trist men sant.
Fant dette i sykdomsartikkelen:

Neonsyke:
Neonsyke (plistophora hyphessobryconis) rammer vanligvis neontetra, men kan også ramme andre fisker, spesielt i tetrafamilien. Sykdommen gjenkjennes ved at fisken mister fargene i halen, og siden fremover kroppen. Fisken(e) vil miste mye av bevegeligheten etter hvert, siden dette er en infeksjon i musklaturen.

Behandling: eSHa 2000 stanser videre utbrudd, men infiserte fisk kan man ikke berge. Disse bør avlives så humant som mulig

Staus pr.idag: Nå er alle fiskene døde unntatt 2 Kardinaltetraer og 1 Rødmunnstetra. Trist men sant.
Men takk for all hjelp !!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap