Skadet kampfisk

Hei.

Jeg har i lengre tid hatt et akvarie med 1 kampfisk, 1 platy, noen sebrafisker og noen neontetra. For noen dager siden kjøpte jeg to algespisere, usikker på hvordan art det er. Alle fiskene har levd sammen i fred og ro, helt til jeg i dagtidlig fant kampfisken min nesten uten finner og i veldig dårlig form. Jeg har tatt han over i et annet kar, men han ser veldig pjuskete ut. Kan han bli frisk? Og Hvem av fiskene kan være synderen?

Lene
Inaktiv bruker
Hei!

Hvor mange liter og hva er vannverdiene?
Jeg har en side på hjemmesiden min som jeg tror kan gi deg en pekepinn på hvem som er synderen.

(Algespiseren er det selvfølgelig umulig å si noe om, så lenge vi ikke vet hvilken art det er.)
Det er et 60 liters kar, vannverdiene er jeg ikke sikker på.

Takk, skal ta meg en tur innom siden din

Kan sebrafiskene være synderene? De har ertet han litt før, men aldri skadet han.
Plussmedlem
Ja. Jeg tror ganske sikkert sebrafiskene kan være synderne. Jeg hadde det før sammen med guppy, og en dag var halve halen til guppydama ribbet.. det er jeg ganske sikker på var sebrafisken.
Ok. Har kommet fram til at det må være sebrafiskene jeg også. I natt døde kampfisken, og jeg oppdaget også at den ene neon tetraen har blitt et øye fattigere i løpet av natta..

Nå skal sebraene bort, gis bort til dem som måtte ønske seg det!!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap