Alvorlig syk kampfisk
Postet 20.12.10 kl 20:33
Postet 20.12.10 kl 20:55
Postet 20.12.10 kl 20:58
Postet 20.12.10 kl 20:59
Postet 20.12.10 kl 21:05
Hvis mygglarver blir liggende uspist i karet, kan det veldig fort gro sopp på dem. Samme hvis mygglarvene har vært tint og frosset igjen, eller vært utsatt for annen dårlig oppbevaring.
For noen år siden mistet jeg selv fisk på grunn av fôring med levende hvite mygglarver som ikke var gode nok. Noen av larvene var døde - og tydeligvis sopp-infiserte. Flere av kampfiskene mine døde over natta. Den feilen gjør jeg nødig igjen.
For noen år siden mistet jeg selv fisk på grunn av fôring med levende hvite mygglarver som ikke var gode nok. Noen av larvene var døde - og tydeligvis sopp-infiserte. Flere av kampfiskene mine døde over natta. Den feilen gjør jeg nødig igjen.
Postet 20.12.10 kl 21:21
Jeg har vondt for å tro at det blir liggende igjen mygglarver da jeg har kongotetraer som har apetitten til en hest... Men kan jo ikke utelukke muligheten.
Men vil senking av temp kunne hindre soppen i å spre seg med rakettfart? Har mistet to av mine fineste kampfisker som jeg brukte i oppdrett, samt hannen min nå..
Vil nødig miste de 3 siste
Men vil senking av temp kunne hindre soppen i å spre seg med rakettfart? Har mistet to av mine fineste kampfisker som jeg brukte i oppdrett, samt hannen min nå..
Vil nødig miste de 3 siste
Postet 20.12.10 kl 21:24
Aner ikke om senking av temperatur påvirker soppen, men jeg tror det påvirker immunforsvaret til kampfisken negativt. Jeg ville heller kjørt på med masse rent vann med normal kampfisk-temperatur (husk å unngå overmetting), pluss medisin og salt hvis jeg var deg.
Postet 20.12.10 kl 21:31