Oppblåst cory yngel
Har en cory yngel som er oppblåst som en kule. Er bare denne ene av ca 100 som ser slik ut. Den spiser likevel, og har funnet seg en teknikk hvor den svømmer raskt for å få munnen ned til microormen som ligger på bunnen, og jeg kan tydelig se ormen i magen på den.
Men dette ser jo ikke bra ut.. :/
Er det bare og avlive den, eller er det i hele tatt noe og gjøre for den?
Yngelen er klekket i en boks hvor jeg har plukket egg fra to forskjellige leksperioder, så det behøver ikke å ha noe og si at den andre yngelen er betydelig større, det kan være så mye som 5 dager imellom disse to.
Men dette ser jo ikke bra ut.. :/
Er det bare og avlive den, eller er det i hele tatt noe og gjøre for den?
Yngelen er klekket i en boks hvor jeg har plukket egg fra to forskjellige leksperioder, så det behøver ikke å ha noe og si at den andre yngelen er betydelig større, det kan være så mye som 5 dager imellom disse to.
Postet 01.03.11 kl 10:31
Endret: 01.03.11 kl 10:32
Postet 01.03.11 kl 14:29
Endret: 01.03.11 kl 14:30
Postet 01.03.11 kl 14:37
Sandbunn vil jo gjøre vannbyttet mye mer tungvint.. :/
Jeg bytter 100% vann daglig, og vasker/skyller boksen godt hver gang jeg bytter. Dette vil jo bli kronglete med sand i bunn. Hvordan løser dere vannbytte med sandbunn?
Hadde tenkt at de skulle gå i disse bare boksene inntil jeg mottok den Easy breeding boksen jeg har bestilt, har forstått det slik at den gjør hele mye mere lettvint.
Får vel bare avlive stakkaren så den slipper og lide..
Men skulle gjerne visst hva det kom av, så man kanskje kunne forebygge det til neste gang.
Jeg bytter 100% vann daglig, og vasker/skyller boksen godt hver gang jeg bytter. Dette vil jo bli kronglete med sand i bunn. Hvordan løser dere vannbytte med sandbunn?
Hadde tenkt at de skulle gå i disse bare boksene inntil jeg mottok den Easy breeding boksen jeg har bestilt, har forstått det slik at den gjør hele mye mere lettvint.
Får vel bare avlive stakkaren så den slipper og lide..
Men skulle gjerne visst hva det kom av, så man kanskje kunne forebygge det til neste gang.
Postet 01.03.11 kl 14:47
Vi begynte med sandbunn først når vi fikk breeding-boxene i hus, før det drev jeg også å byttet bokser hver dag. Hva det er som forårsaker disse oppblåste ynglene vet jeg ikke, kanskje det bare er noen som har en medfødt skavank? Det kan ihvertfall ikke være smittsomt for da burde jo alle yngel i samme boks bli slik.
Postet 01.03.11 kl 15:00
Postet 01.03.11 kl 15:11