Hjelp! svømmer sidelengs

jeg har en guppy hanne som tydelig sliter. han svømmer sidelengs/opp ned..

jeg har en 70 l. skifta ca 17 liter vann igår. jeg har PH/KH regulerende middel (sera pond bio balance) som jeg tilfører vannet jeg tar oppi akvariumet for at PH skal holde seg stabilt. Ser ut som om PHen kan ha blitt for høy nå. Men har tatt oppi litt mer av dette middelet, og PH ser ut til å ha senket seg litt. men er det noe mer jeg kan gjøre for å redde stakkars mr. guppy?
kan det hjelpe å rense filteret?
Om han har en "knekk" på ryggen så er dette ganske typisk for guppyer. De har blitt avlet i innavl så guppyer blir bare svakere og svakere. Om dette er den typiske "knekken" så er det ikke noe du kan gjøre med det :s hadde vært lettere om du la med bilder ;p lykke til !!
Om du ikke vil bruke mye penger på PH midler så er helt vanlig eddik noe av det beste du kan bruke til å senke PH.

Dosering: 1 ml pr 10 liter vann.
fremparten er kanskje bittelitt knekt nedover, men vanskelig og se når han svømmer sidelengs/opp ned :S han er også litt tynn....

nå har jeg iallefall tatt oppi middelet som skal stabilisere PHen, så er vel ikke stort mer jeg kan gjøre.

Har finni ut at guppyene lider av innavl ja... han første guppyhannen min døde jo etter et par dager, selv om alle verdiene var helt i orden.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap