Black molly med hvite prikker :(

Hei!
Jeg har settt at mange anbefaler at når man har fått hviteprikke sykdomen i akvariet, skal man sette tempratuern opp til 32 grader. Jeg lurte på om disse fiskene tåler det: Kampfisk, ildtetra, gul stor snegle, noentetra, Black Molly, botiar, og en liten malle.
På lørdag kjøpte jeg 4 black mollyer( og kampfisken, 3 botiarer, den gule sneglen, og 1 liten malle), og nå har en av black mollyene fårr hvite prikker
Jeg har et 43 liters nybegynner akvarie med varmekolbe, pumpe og noen plastikplaneter( fant ikke noen andre billige planter som jeg har kjøpt før :P), alt har vært helt greit til idag. Jeg tillsatte litte granne EKTOZONn som jeg har fått anbefalt av dyrebutikken og ha i vannet etter hvert vannbytte. Når jeg leste i bruksamvisningen at den hjalp mot sykdommer tillsatte jeg littegranne til i vannet.

Kan dere anbefale noe som er lett å få tak i?

P.s: På det bildet med tre black moillyer er det den øverst til venstre som har prikker
Fikk ikke tatt et bra bildet, fordi de svømmte overalt :p
hei

har lest litt om hvite prikker jeg og, ser at de kan få soppangrep (også hvite prikker) ved forflytning og evt småskader. Vi fikk en hvit molly med noen hvite prikker. Vi tok henne ut av akvariet over i en liten bolle. Videre tilsatte vi litt salt i vannet. Leste at det kunne være bra fordi fiskene hele tiden avgir salter (osmose) Så ved litt salttilsetting, da trenger de ikke bruke så mye krefter for å opprettholde saltbalansen, men heller styrke imunforsvaret. Når hun kom for seg selv så vi at hun spiste godt og etter noen dager var de hvite prikkene borte. I dag satte vi henne tilbake i det store akvariet og hun virker like pigg og fin som de andre fiskene. Les om salttilsetting i vannet under artikler om sykdommer.
Håper dette kan være til hjelp. Vi tilsatte også salt i store akvariet som et forebyggende tiltak for alle fiskene.

Lykke til med Black Mollyene, flotte fisker, så jeg håper det går bra. Vi skapp unna tempkur...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap