Sverddragerene mine dunker bortover grusen...

Om morgenen når jeg skrur på lyset oppfører sverddragerne mine seg helt merkelig.. De svømmer bortover og dunker bortover bunnen på magen. Liksom lander med et "klask", spretter noen cm og "klask" igjen. Ser ut som de har hatt en "fuktig tur på byen" eller noe. Bedrer seg utover dagen. Var disse 5 som var alene i akvariumet først sammen med tre L144, og har nå fått selskap av noen mollyer og platy. Er redd dette er tegn på sykdom og at det kan smitte den nye gjengen..

Akvariumet stod i en måned før jeg puttet i sverddragerene og ca 3 uker til før de siste kom oppi. De har bare vært der i 2 dager. Har testet for nitritt med jbl og er på null. Ph 7, ammoniakk er testet for og det er heller ikke problemet. Bruker aquasafe ved vannskift. Bytter 30 % vann i uka. Akvariumet holder 25 grader. Er godt beplantet og vannet jeg bruker er blandet med kokende vann og også 25 grader før jeg heller det oppi. L144ène som har vært der like lenge er friske og fine.

Sverddragerne har ingen ytre skader. Er 4 hunner, alle gravide i ulik grad:p, og 1 masete hanne. Har vel egentlig ikke sett han gjøre dette. Ingen har hvite/sorte prikker/flekker, fine i fargen, god matlyst.

Har esha exit og esha 2000 men vil liksom ikke slenge oppi noe før jeg har idè om hva det kan være..

Er de bare trøtte, eller er de syke?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap