Hvitprikk og contralck

Har fått hvitprikk i karet.

Jeg har en 130l med Sør-amerikansk kulefisk. Har bare hatt de en snau måned og merka etter kort tid at de fikk antydninger til hvitprikk. Jeg har kjørt en behandling med contralck og etter 5 dager hadde hvitprikken avtatt ganske mye. Jeg foretok da et ca 40% vannbytte og hadde i en runde contralck til for å bli kvitt resten, men 2 dager inn i den nye kuren ser jeg at problemet er blitt forverret, MYE. Jeg er nå 3 dager inn i den nye kuren og fiskene har fortsatt masse hvitprikk, men jeg ser "hudrester" rundt om i akvariet med hvitprikk på, er dette et positivt tegn? Bør jeg fortsette med contralck flere runder? (står at man skal kontakte dyrebutikken om det ikke har gitt resultater etter 4-5 behandlinger) Hvorfor blusset det opp så mye etter første runde? Hvor lenge kan fisker ha hvitprikk før det blir fare for liv?
hei. hvor lenge di kan ha hvitprikk før di dør vet jeg ikke. er nemmelig ganske nybegynner jeg og. men prøv varme kuren. den er effektiv. hadde hvitprikk for 2 mnd siden. etter varme kuren var det borte og kom ikke igjen. har du ikke hørt om denne varme kuren så skal jeg prøve og forklare sett opp tempen i vannet til 32 grader. la det stå sånn i 48 time.r når du skrur opp tempen så få tempen til og stige innen 12 timer.
deretter tar du et vann bytte me real bunn suging. ca"50%"
skru ned tempen til normal 24-27 grader. vent en dag. og kjør samme greiene på nytt.

står sikkert bedre forklart på forumet hvis du søker på hvitprikk.
takk for svar.

Har lest om denne kuren og mange sier den funker. Problemet er at kulefisker er ganske tander når det kommer til temperaturer etc og jeg frykter at en sånn kur tar livet av de.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap