Kampfisk - kommer ikke overens...

Hei.
Kanskje noen her kan svare meg.
for snart en uke siden skaffet jeg meg akvarium. 1 Kampfisk hann og 3 kampfisk hunner. Dum som jeg var skaffet jeg meg ikke noe særlig informasjon før jeg skaffet fiskene, og var i dag nødt til og kjøpte meg et akvarium til.
Hannen ble nemlig "mobbet" hakket på av hunnene. Han har nesten ingenting slør igjen, virker slapp og vil ikke spise. (forsøkte med røde mygglarver). har i dag lagt han over alene i et nytt akvarium.
Finnes det en mulighet at disse kan komme overens, slik at jeg slipper å ha 2 akvarium? og hvordan kan man evt gå frem ? legge til en og en hunn ?
Har også lyst på en Ancistrus, er dette noe som kan gå overens med en kampfisk hann ?
Legger ved bilde hvordan hannen min ser ut i dag. (stakkars). han hadde langt og fint slør..
Ancistrusen min er en SKIKKELIG surpomp, hadde den med coryer en stund men de ble jaget. Den har ikke rørt kampfisken. Blir jo et helt annet sjikt. Godt å høre at du gikk til anskaffelse av et kar nummer to for fisken sin del, kreds!
hehe.. huffda.. synes de er litt søte :P bra de kan å overens med kampfisk, men skal nok vente en stund med å skaffe en. har ikke lyst å ende opp med 3 -4 forskjellige kar.. :P
Vet du om det finnes en mulighet til at de kan "venne" seg til hverandre igjen ? at han ikke blir plukket på igjen ?
Kampfiskhunner kan være skikkelig biske, det opplevde jeg også da jeg fersk i gamet. Hvor stort er akvariet ditt? Det krever god plass og mange gjemmesteder/tett beplanting for at hunnene kan leve "harmonisk" med en hann.

I mitt tilfelle hadde jeg en 70 liter som ble for liten, men fikk det til å fungere da jeg gikk opp til en 120 liter med masse planter
Kan absolutt hjelpe på med hard beplantning ja.

Forresten - beste etternavnet du har! Gjett hva jeeeeg heter.. hihi. )
Da er kanskje mine litt små da har to, og begge er ca 40 liter.
Får kjøpe meg et digert da etterhvert. Er faktisk mye morsommere å holde på med enn jeg hadde trudd
Takk for svar
Inaktiv bruker
har en 60 liter med en hanne og tre hoer og det er bare harmoni.
Og du er sikker på at den hissige damen ikke egentlig er en plakat-hanne? Vet at disse ofte selges som hunner...
Oi, det hadde jo forklart noe.. Hva er en plakat- hanne ? vet du hvordan man kan se det ?
Plakater har korte slør, ser nesten ut som de er klippet av. Bare å google plakat betta.
Hvilket kjønn..
Tusen takk, dere har vært kjempe hjelpsomme
Har lest meg i"hjel" på nett og finner ikke så mye informasjon om hvordan man kan se forskjell på en hunn og en plakat hann ?
Er det så at Hunn bettaene har striper på sidene vannrett ?
Forsøkte å ta bilde, men fikk ikke til..

Den jeg lurer på som kan være hanne er ganske tykk/større enn de andre, og når den ble irritert "blåste" den seg opp ? er dette noe hunner også kan gjøre?
Den holder seg også stortsett for seg selv, (de to andre svømmer rundt ilag). Den er ikke spesielt "fargerik", men den glittrer når det kommer lys på den.
Denne har ikke striper, men det har de 2 andre.
Forsøkte å se etter eggledningsorgan, men vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter..

Kjøpte meg forresten en Ancistrus sp. L144 for å ha sammen med min VT Hanne. Var utrolig morsomt å se på når han kom oppi, Bettaen bla kjempe nyskjerrig og svømte rundt å så på den nyankomne. De kommer fosøvrig fint overens og Bettaen har tødd opp enda mer med selskap.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap