Neontetra med blodig/rød gattåpning m.m

Den ene av mine sort neontetraer er syk. Har trålet nettet for svar på hva det kan være, og så langt kan det være omtrent alt. -Det begynte med at den ble veldig oppsvulmet, og så hadde den en del avføring, men har ikke blitt mindre. Den er baktung og svømmer dårlig/merkelig, og i løpet av natten har den fått blodig gattåpning. (ser det ut som)

Tetraen er noen år gammel, men fulgte med akvariet, så jeg vet ikke hvor mange år den er. Har ikke hatt noe sykdom på noen av fiskene siden jeg overtok akvariet for et år siden. Vannverdiene har nok vært litt dårlige nå i påsken/etter, så det kan absolutt ha blitt litt mye bakterier. (En nabo matet fiskene da jeg var borte, og tetraen var syk da jeg kom hjem)

Den bor ellers sammen med 3 andre tetraer som er friske, en kampfiskhanne + hunne, to kuhli-åler, to otosincluser, fire praktbotiaer, og en goby jeg ikke husker navnet på i farta. (den er den nyeste i akvariet, men kom for et par mnd siden)

Prøvde å isolere tetraen i hele går,men har ikke noe skikkelig kar å ha den i, og den virket bare enda mer stresset, så jeg tok den tilbake til de andre før jeg la meg. Om noen har noen tips til hva det kan være med den, så skrik ut! Fårjeg tatt et brukbart bilde, legger jeg det ut. Takk!
Ps:
Har nå isolert den igjen, og det tyter noe litt ut av gattåpningen, om dette er egg eller noe annet, vil nok vise seg innen kort tid. (hudfargede greier)

Tilfeldig bekjentskap
© E. Pedersen
Reklame for plussmedlemskap