Noe er galt med slørhalen min.. hjelp!?

Jeg har hatt slørhalen min 'Corner' i snart 3 måneder. Tidligere har jeg måttet behandle den for sopp den fikk på halefinnen. Og det var vellykket.

Men nå har den fått noe annet på halefinnen, som jeg undres veldig over. Jeg har lest på forskjellige sykdommer i akvariet, men finner ikke noe som stemmer overens med det som plager fisken min.

Dette er det som plager den:
- Der halefinnen deles i to, har fisken fått en svart flekk. Det ligner veldig på et skrubbsår og ser ut som det har lagt seg en slags rur på denne flekken.
Fisken i seg selv ser ut til å ha det bra, foruten at den legger seg på bunnen helt i ro. Den har gjort det en stund nå. Oppdaget denne flekken plutselig igår, da jeg satt å så inn i akvariet.
Har satt denne fisken i et eget akvarie, da jeg ikke er helt sikker på hva det er.

Hva kan denne rurflekken være? er det en slags type sopp den har fått? For det ser ikke ut som parasitt. Alle di andre fiskene er ikke plaget med noe sykdom, bare denne stakkaren som er uheldig.

Jeg setter stor pris på hjelp. For jeg vil ikke at den kjære fisken min skal ha det vondt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap