Syk sverddrager

Inaktiv bruker
hei, sverddrageren min har fått noen hvite prikker innerst på halerota. når han svømmer er halen nesten helt stiv og sammenklistret han klør seg noe forferdelig. Han ligger mest under en plante. jeg har en en liters bolle. burde jeg ta han oppi der en liten stund? takk for svar
Veldig vanskelig å gi noe råd, men en sverddrager i en litersbolle kan nok stresse en syk fisk veldig. Det eneste måtte være hvis du gradvis tilsetter litt utrørt salt i vannet for å hjelpe den.

Først og fremst må du finne ut hva som feiler fisken, for er det for eksempel hvitprikk vil hele akvariet være angrepet og må behandles, og da kan den jo like gjerne være der den er.

Hva slags akvarium det er snakk om, hvilke vannverdier og vannbytterutiner du har, hvilke andre fisker og hvor lenge det har vært oppe og gått vil være nyttig å vite for de som skal hjelpe deg. Har du fått ny fisk eller nye planter i det siste, så du kan ha fått med smitte?

Titt i sykdomsartikkelen, og JBL online hospital, kanskje du ser noe lignende der?

Lykke til!
Inaktiv bruker
jeg skal prøve å finne ut hva som feiler han på de nettsidene. jeg har en 100 liters. alle de andre fiskene har det helt bra og det har ikke flyttet inn noen nye i det sistet. bare den ene. takk for svaret håper jeg finner ut hva sm er galt med den.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap