Hva er dette?

hei, har en kardinal tetra som er stor i buken, skjellene stritter og stuttrer litt for seg selv innimellom.
hva kan dette være?
har ikke holdt på med akvarie så lenge så er ikke så kjent me så mange sykdommer i akvarie bruken så setter VELDI stor pris på hvjelp
bilde hadde vert fint, da blir det lettere å hjelpe.
ok
bilde ska bli;P, ska få lasta opp nånn snart
Har du lest artikkelen sykdom i akvariet som ligger under artikler>om sykdom?

Symptomene du beskriver kan tyde på bukvannsott. Det igjen er et symptom av en eller annen innvendig sykdom/infeksjon. Sjelden noe å gjøre med dette, dessverre.
har hadd noen (tror 2) dvergguramier som har dødd med stor buk...
kan være det samme, bare annen sort fisk.
Når det har kommet så langt at skjellene strutter, tror jeg det beste er å avlive fisken. Du bør kanskje kjøre en Esha 2000 kur i karet, for å hindre videre smitte.
Doktor Dyregod
Når det har kommet så langt at skjellene strutter, tror jeg det beste er å avlive fisken. Du bør kanskje kjøre en Esha 2000 kur i karet, for å hindre videre smitte.

ok, men har sedd at flere skriver "avlive"fiske humant.
hvordan gjør jeg det da???
Brått og brutalt:
Enten slippe den i kokende vann eller kappe hodet av den.
Ikke alle som er enig i disse metodene, og sverger til bedøvende olje i vannet
for så å avlive den bedøvede fisken.
Kapp av hodet. Da er du sikker på at den dør, og at det skjer fort.

Hvis det er "vanlig" at fiskene dine får bukvattersott, så bør du kanskje ta en kritisk titt på oppsettet og rutinene dine, for det skal ikke skje spesielt ofte.

Spesifikt: Forsikre deg om at filtreringen og vannbytterutinene dine er gode nok, og at du renser filteret på riktig måte. Forsikre deg om at fôret du gir er av god nok kvalitet, passer til de fiskene du har, og tilstrekkelig variert.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap