Sykdom på c sterbai

Hei

Se på disse to stakkarene som har fått litt å slite med ila ferien.
Nr 1 med "ull" på halefinna regner jeg med har fått en soppinfeksjon. Flyttet over i ett mindre kar som stod ledig og startet med Esha2000

Nr 2 er jeg mer i tvil om og trenger litt hjelp. Ett elendig bilde, men det er det beste jeg får til av venstre finne som er værst. Det er akkurat som om bukfinnene "blir borte". Liker det ikke i det hele tatt - hva kan dette være? Finneråte?

Kommentarer?
Kan minne litt om finneråte. Bildene er ikke helt klare, men det er hva jeg gjetter på. Har du tatt noen prøver av vannet? Evnt hvor ofte bytter du vann og str på karet ditt? Hva annen fisk har du i karet? Kan det være fisk som er finnenappere i karet ditt?
Takk for feedback...
De går sammen med 6 Discus og noen maller. Selvom noen av Discusene "tøffer" seg litt under foring er det nok ikke napping. Finnen smuldrer opp om du skjønner...
Glemte vannverdiene - sløvt av meg...
NO2: 0
NO3: 7
PH: 6,3
KH: 2,5
GH: 3
Temp 28-29 C

Som discuseier er jeg sikkert sløv med vannbyttene. 30% hver helg og kanskje 20% (litt etter humør) i uka. Har god filterkapasitet ift besetningen så NO2 er ikke noe problem lenger. Nå er det mer NO3 jeg må passe litt på
A
Tilfeldig bekjentskap
© Rachel Leraand
Reklame for plussmedlemskap