Jeg glemte å skru på lyset i 60 litern i dag, og når jeg gjorde det for en times tid siden fikk jeg meg en liten overraskelse. Alle tre honningguramiene var likbleike. De lever, men har det helt klart ikke bra. Kampfisken har friske fine farger, men langt fra så aktiv som han pleier. Ancistrusen, amanorekene og krystallrekene ser ut til å ha det helt fint.
Jeg skifta vann i går. 10 liter som vanlig. Kaldtvannsbytte. Har ikke gjort noe annerledes enn normalt.
Jeg har testa nitritt. Den er på 0,025. Skal få testa resten også, men jeg ble litt bekymmra nå. Jeg har skifta 10 liter vann, men er ikke egentlig sikker på hvor lurt det var med tanke på at jeg gjorde det i går kveld og de var bleike når jeg skrudde på lyset i dag. Jeg skrifta også vann på alle de andre akvariene i går, der har alle det bra.
Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre med det? Noe er tydeligvis galt, men skulle jo tro at om det er noe med vannet ville rekene reagere først? De har det jo helt fint... Bekymra jeg. Honningguramiene er så fine!