Deformert platy

Heisann, jeg er ny her på forumet.
Ble egentlig medlem fordi jeg har et spørsmål.. men har tenkt å bli medlem lenge da, hehe..

..Har platy i mitt akvarium som villig vekk formerer seg.
Ser nå at den ene fisken er deformert, og ser nærmest ut som en "s".
Har noen her vært borti dette?
Kan det være at fisken lider av dette?
I så fall, hvordan skal en fersking best mulig avlive en fisk?

Den spiser, men holder seg til sitt hjørne av akvariet, ser det ut som..
Veldig mange levendefødene fisker får denne "s" formen da de desverre er ganske ihjelavla. Denne "s" formen er skapt pga en genetisk feil, og det er ikke så mye annet du kan gjøre en å ta livet av denne desverre.
Det er lurt å kjøpe fisk fra ulike plasser om ein vil unngå dette.
Det er til lidelse for fisken mao?
Eller kan de leve fint slik?

Hvordan skal jeg ta livet av en fisk på mest effektive måte..? :-o

Har ikke kjøpt så mange fisk, de formerer seg i hundreogtjue selv..
Har kjøpt rundt 6-7 stk, og har over 50 nå.. bah!

..takk for svar, forresten!
Den lider ja. er tungt for den å svømme Ta å kok opp vann så hiver du den oppi når det fosskoker. den dør med en gang så det er ingenting vondt for den da.
Crucify
Det er til lidelse for fisken mao? Eller kan de leve fint slik? Hvordan skal jeg ta livet av en fisk på mest effektive måte..? :-o Har ikke kjøpt så mange fisk, de formerer seg i hundreogtjue selv.. Har kjøpt rundt 6-7 stk, og har over 50 nå.. bah! ..takk for svar, forresten! :)

Før eller siden vil den dø ja..

Det er mannen som bruker avlive og han bruker skarp kniv, men det er ulike meninger om det også.

Veit att dei raskt blir flere, men di vi da har er kjøpt på ulike butikker og så bruke eg selge, eller gi vekk yngel så det ikkje blir mange her..
Takker for svar.
Fisken har forsvunnet, men om jeg ser den, blir jeg til å følge rådene deres.
Har også en sånn deformert Platy. Ryggen er bøyd til den ene sida, fisken ligger stort sett oppe i vannskorpa for seg selv. Men spiser godt ved foring, og svømmer litt rundt av og til...

Er også fersk akvarist, og vet jo ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Det virker ikke som om den er syk, men kanskje skadet?

Uff, liker ikke tanken på å måtte avlive den, men det er verre å tenke på at den kanskje lider...
(hørtes grusomt ut med det kokende vannet... )
Tilfeldig bekjentskap
© Christin Aase
Reklame for plussmedlemskap