Hvite "sytrådaktige" ormer

Hei.
Jeg har akkurat startet med akvarium og har et 60 liters. Begynte med en malle og 6 guppyer, men pga feilinfo fra zoobutikken hadde jeg de oppi alt for tidlig, så alle bortsett fra 1 guppy døde av hvite prikker. Dette er nå 5 uker siden, og har nå fått stabilisert vannet med verdiene: pH 7,5, GH 9, og nitritt 0. Den siste uka har jeg sett flere og flere marker eller ormer som svømmer rundt, ser ut som en sytråd på 0,5 - 1 cm. Fisken ser frisk og fin ut, men er bekymret for at de nye fiskene jeg har tenkt til å kjøpe skal bli syke hvis det er parasitter eller noe sånt. Hva er det og hva gjør jeg?
Slike ormer fikk jeg i karet når jeg foret for mye. Tynne små hvite mark. Tok en slamsuging og lot fiskene gå sultne i noen dager. Så faktisk at mange fisk spiste/slurpet i seg disse trådene. For mindre og gjerne luke litt døde planterester + en slamsuging så burde problemet løse seg selv.
Ok, tusen takk, da prøver jeg på det. Har vært bekymret for at jeg kanskje foret for mye, så da er det nok det
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap