Bleke områder.

Har de siste par månedene oppdaget hvite flekker på noen av fiskene. Visste ikke helt hva det var å tenkte kanskje det hadde noe med nytt fòr å gjøre (Prodac Color) å at det endra pigmentene? Men nå har både ancistrusene og coryene fått det og coryene virker mye slappere, noe jeg anser som grunn til bekymring da de stortsett er i 100. Endlers ser også mere daff ut, mens palettene og scalarene ikke ser ut til å ha fått det. Noen som har råd til medisinering? Får desverre ikke tatt noe bilde. men kan beskrive det som blekere områder på kroppen og kraftig blekere ved haleroten hos mallene og hvite prikker på hodet hos coryene. Høres dette ut som en sykdom, eller er det pigment endringer?
hjelp?!?:')
Hvis det er små prikker, på halen og finner, og da mener jeg små, er det en sykdom som heter hvitprikk. Du kan behandle hvitprikk med varme (se nermere på en artikkel kalt "sykdom i akvariet") eller med medisiner. Har hatt denne sykdommen selv på mine gullfisk, og jeg brukte varmebehandlingen siden jeg ikke hadde medisin. Den medisinen som er garantert best er eSHA EXIT. Du får kjøpt den via nettet. Er det flekker, altså større prikker, på halen og finner også, kan det være sopp. Det finnes effektive midler i en dyrebutikk, spør dem om råd. Du kan også tilsette litt grovsalt. 5ml pr. 100 liter akvarievann. Håper det hjalp
Hvis du klarer å få tatt bilder av noen rammede fisk og lagt dem ut her, så vil det antageligvis hjelpe veldig når folk skal prøve og hjelpe deg.

Sykdomsdiagnoser er nesten alltid vanskelig over nett, og da særlig uten bilde men kun med til tider vage forklaringer
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap