Gullfisk som ligger på bunnen av akvariet

Jeg har en gullfisk som jeg har hatt i ca 7 måneder, han er ca 12 cm lang. Akvariet er 200 liter, vannverdiene er normale, bruker dråpetester - og har dobbelsjekket vannverdiene hos dyrebutikken. Akvariet er godt innkjørt hatt det oppe i over et år nå.
Tempratur i akvariet er 24 grader, det er gode filter og oksygentilførsel, de får mat morgen og kveld, varierer med pellets, larver og flakfor, de får også spinat og agurk i ny og ne.

For to dager siden så begynte fisken å "henge" i vannskorpa, den svømte så normalt igjen, for så i går å gå ned til bunnen og ligge der - den ligger på magen - ikke på siden, den kan ligge en time eller to før den svømmer litt igjen, og så ned, den vil ha mat når det er foring. Når den svømmer, svømmer den helt normalt.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med den, det er ikke ytre tegn på skader eller sykdom.

Jeg har lest en del her inne for å lete etter svar, men det er ikke noe som ser ut som om det kan hjelpe. De andre fiskene er helt friske og oppfører seg normalt.

Takknemmlig for all hjelp.
Bare litt mer info - han ser veldig død ut på bildene - MEN han ligger litt slik, så svømmer han normalt rundt, spiser og er litt her, der overalt før han legger seg på buken og noen ganger på siden, nå dag tre.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap