Slapp guppy

Jeg har nok trolig avlivet stakkaren før jeg får svar her, men jeg fikk endel fisk for litt tid tilbake, og iblant dem var det en enslig guppy.

Alle fiskene var temmelig tynne, og i begynnelsen slet noen med oppblåst mage etter foring.
Alle de andre fiskene er nå runde, friske og fornøyde, men denne lille guppyen har mista helt motet ser det ut til. Jeg var bekymret fordi den ikke så ut til å legge på seg som resten, og i går isolerte jeg den i en yngelkasse, for at jeg skulle gi den en bedre sjanse ved fôring. Det så ut til å gå bra i går, og jeg ga den to måltider i løpet av dagen (litt flakfôr, og så litt frossen artemia).
Alt ble spist, og magen så litt fyldigere ut, men i dag er den like tynn, enda slappere og fullstendig likegyldig til artemiamåltidet (flakfôret ble borte). Den kvikner litt til innimellom og kikker ut, men det jeg har sett ligger maten der fortsatt. Hun smakte litt på det og spyttet ut igjen.

Er denne guppyen syk, smittet med parasitter eller bare gammel? Det er fælt å se på, for hodet er større enn kroppen, og den er ikke en slik stressa, aktiv fisk som jeg har hørt at de skal være.

La også merke til at avføringen var rød, med en sølvlignende kule i enden.

Guppy

Hei!
Det høres ut som innvollsorm.
Kan du legge inn et bilde?
Hm.. Jeg har desverre klart å rote bort adapteren til laderen til fotoapparatet av alle ting. Har lett et par dager nå, og fatter ikke hvor den kan ha tatt veien. Får kjøpe ny, og ta et bilde. Har ikke helt hjerte til å avlive den lille fisken, for hver gang jeg tenker at nå må jeg nok bare ta den, så kvikner den litt til igjen.
Jeg veit ikke hvor gammel den er heller. Men hvis det er innvollsorm finnes det kanskje en kur?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap