Flekker på corydoras

Jeg oppdaget i går at to av mine C.Metae har fått lyse "skjolder" på kroppen.
Synes jeg kan se antydning til begynnende flekker på en av de andre også, så hva det enn er så må det være noe smittsomt.
På noen av flekkene kan man se en liten rød prikk i midten.

Vet ikke helt om vannverdiene er til hjelp her, men jeg legger de ut allikevel, pluss litt info om karet.

Målt i dag: PH=6.0 Nitrat=8 Nitritt=0 GH=2, temperaturen i karet er 25 grader.
Vannbytte skjer en gang i uken med lagret og temperert vann.
Innvendig eheim filter, biopower 200.
Karet er en 63 liter, og det er en gruppe på 7 stk. Metae som bor der.

Er det noen som vet hva dette er for noe? Eller noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Medisinene jeg har til rådighet nå er: esha exit, esha 2000, kusuri wormer plus, myxazin, prazipro og fluke solve.

Det er dessverre ikke noe godt svar jeg har å komme med, men...jeg har jo ikke sett noe som det før, men jeg ville i første omgang forsøkt å medisinere mot parasitter. Fordi parasitter i huden i andre sykdomstilfeller er kjent for å gi flekker og merker i huden/skinnet, kan det være nærliggende å tro at noe slikt er årsaken her også, mener jeg.

Det kan godt være jeg tar feil, men slik hadde jeg tenkt om det var mine fisk som fikk de symptomene dine viser
Takk for svar
Jeg begynte i går kveld en kur med myxazin mot bakterier kombinert med flukesolve som virker på de fleste hudparasitter. Det er faktisk allerede nå merkbart forbedring på disse flekkene, de er blitt svakere i farge og de røde prikkene er nesten ikke synlige. Så hva det enn er som feiler de så har en av medisinene i hvertfall god virkning

Jeg skal ta et bilde av den som var verst rammet senere i dag så jeg har bilde til sammenligning, det kan jo være greit å dokumentere hvis dette problemet skulle dukke opp hos noen andre en gang
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap