Hengende avføring

jeg har ett spørsmål om fiskene mine som jeg lurer fælt på, jeg husker ikke navnet på disse som er berørt men det gjelder de røde/oransje som dere ser på bildet å problemet er at avføringen deres IKKE slites av sånn som den normalt skal gjøre.
lengden på avføringen kan bli over 5-8 ganger lengden på fisken . hva er det som gjør dette? kan det være en tarminnfeksjon og eventuelt hva kan jeg gjøre for at det kan bli behandlet riktig?
Jeg ville ikke bekymret meg Det er ikke farlig og det hender rett som det er med enkelte fisk. Særlig maller kan ha imponerende lange "bæsjer" hengende etter seg.

Fiskene bryr seg ikke om det, men vi mennesker syns kanskje ikke det er så "appetittelig" å se på. Men det er altså ikke noe farlig.
Merkelig
jeg begynner med å takke for svaret jeg har hatt fisk lenge men aldri før har heg sett dette,derfor ble jeg kanskje (litt) bekymret men som du sier så ser d ikke ut som om fisken bryr seg veldig om det,har 3 kar . 2 på 200 liter å 1 på 120 liter men bare det ene er (berørt) av fenomenet som jeg kaller det hehe
Men de yngler som bare det da,hadde opprinnelig 3 fra starten av de (røde), nå har jeg 10-11
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap