Hjelp! hvitprikk!

Har et 180 selskapskarr der kardinalene nå er fulle av hvitprikk.
Det går også en bøling med torpedobarber,tigerbarber og guramier oppi der,og lurer nå på et par ting..

Burde disse kardinalene nå taes utav siden disse nå er skikkelig infisert,og eg leser at hvitprikk bare kravler videre til neste offer?

Tåler mine andre fisker oppi der en varmebehandling på 32 grader eller burde disse taes over i et annet kar?

Når du ser prikker på fiskene, så er allerede hele karet infisert, og alt må behandles. Ikke flytt på noen fisk.

Dersom du ikke har Esha Exit tilgjengelig, så kjør igang temperaturkuren!
Tempkur!
Kan bekrefte at alle mine sommerfuglciklider og guppyer som ble rammet av hvitprikk på onsdag denne uka nå er kvitt alle prikkene etter varmekuren. Ingen medisin ble gitt. Fikk tempen opp i 33 grader i ca 12 timer for så å senke til 24 grader igjen. Til og med alle (38) guppy ynglene som svømmer i fødekar overlevde
Har kjørt varmekur på torpedobarber, de taklet det helt fint. Bare husk å ha ekstra lufting, enten ved luftestein eller å stille pumpa slik av vannet bryter overflaten og lager bølger for ekstra oksygenmeting.

Det farligste ved varmekuren er at varmere vann inneholder mindre oksygen, derfor er det veldig viktig å sørge for at vannet inneholder nok oksygen.

Jeg merket ikke noe bedring da jeg behandlet med Esha Exit, men varmekuren var veldig effektiv.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap