Hva feiler det delfinen min?

Hei,
Kan noen hjelpe meg her? Delfinen min har fått en del sorte flekker i løpet av de siste dagene. Virker fin ellers, kanskje noe slappere i matfatet enn ellers.
En av de andre mindre delfinene har også fått samme flekkene, men ingen av de andre fiskene.
Vil jo ikke miste dette beistet mitt.......

Håper noen har gode tips.
Virker ikke som noe galt
hei hvis det er di litt mørkere nesten svart blå flekkene er dette bare en go start på sjikkelig utfarging, å ikke noe galt. oftest får hanner flekkene først, gjor jafall det med den gruppa eg hadde på 15 individer. er en sjempe fin fisk, så gled deg til dem farger ut i full kongelig blå.
Hun sier nok bare at hun ikke er tilgjengelig for mannfolk selskap
Har en hunn gående som har munnen full av egg, og som skiftet til en slik drakt nærmest umiddelbart
:-)
Det hadde jo ikke vært leit om det var småkryp inni kjeften der.... Forklarer vel kanskje også hvorfor hun ikke åpner munnen skikkelig, eller vil åpne opp for å spise.
Klarte du å få frem noe av ynglet da? Noen tips til hvordan jeg kan få tatt vare på de nye små (Om jeg er så heldig at det er det som er på gang her da)
Om hun har sluttet å spise er det et tegn på egg. Du vil se at hun tygger, og da har hun egg i munnen.
Jeg har akkurat flyttet min hun i eget kar, så vi får se om det lever opp noen denne gangen. Flytter hunn nr 2, 18 januar. Denne la egg 1/1.

De slutter å spise den tiden de har munnen full av egg, og det tar ca 20 dager før de spytter ut yngelen
:-)
Det tygges og det tygges..... jeg er helt satt ut her. Går fra å tro at fisken er syk til å 15 min senere innse at det er egg/yngel på gang. En liten opptur der
Var midt i vannbyttet når jeg oppdaga det, så når tørr jeg neste ikke å fylle opp igjen :-p
Får se om jeg ikke få se til å få gang på en yngleplass, tipper jeg har 18-19 dager på meg før det evt kommer noe spyttende da

Tusen takk for positiv informasjon. Bare å krysse fingrene

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap