Fiskene mine dør!

Er ikke noen som tilfeldigvis vet hva fiskene mine dør av?

Denne Guppien ble nettopp tatt ut av akvariet da den bare hang sånn som på bildet, svømte skjevt innimellom osv.. den er ikke den første som har oppført seg på denne måten før den dør..
Hvor stort er akvariet ditt?
Hvor lenge har du hatt det? Hvor lenge har du hatt fisk i det?

Har du målt vannverdier som pH, NO2, GH og NH4?
Guppyer er generelt sett bruk og kast fisk. de er så innavlet at de lever sjeldent lenge. blir syke omtrent med engang

her kan du lese om sykdom, og kanskje finne noe som ligner på symptomene til fisken din:.

Lykke til videre
Jeg har lest masse på den siden og andre sider. men når jeg sist kjøpte nye guppier så kjøpte jeg 5 stykker, fire jenter og en gutt, hadde en fra før av. alle disse har dødd nå, og på samme måte. er litt rart at de bare dør, og har samme symptomer.. det har blitt sånn at en fisk har dødd hver dag av de. nå har jeg bare en hann igjen, og han ser ikke så veldig bra ut
StineMari aka cara79
Hvor stort er akvariet ditt? Hvor lenge har du hatt det? Hvor lenge har du hatt fisk i det? Har du målt vannverdier som pH, NO2, GH og NH4?

Skal vi sjangs til å hjelpe, så må du svare på disse spørsmålene...
Er det bare meg eller synes jeg halefinnen på fisken på bildet ditt blir svekket? Prøvd å medisinsere?
Jeg fikk råd om at de fleste sykdommer på Guppy var bakterielle og eSHa 2000 var verdt et forsøk. Jeg så tydelig finneråte på et par, men det døde også et par hvor jeg ikke kunne se noe. Ikke mistet noen etter medisinering.
Nitritt var på 0, PH på 7, testet det for ca en uke siden hos dyrebutikken med dråpetester... siden det ikke var noe galt med vannkvaliteten så fikk jeg nye fisker, men nå har jo 4 av de nye guppyene dødd..

Akvariet mitt er på 84 liter og ble startet opp i August i fjor, og har gått siden det.

Det kan fullt mulig det var noe på tuppen på halen, men det gjelder bare denne fisken, som jeg avlivde, da den hadde kommet til stadiet rett før den dør... har ikke prøvd ut noen medisiner enda, men er det noe lurt når jeg ikke vet eksakt hva det er?
Finnes nesten bare dårlig guppy å få kjøpt i dyrebutikken dessverre. Men det kan jo også være nitritt når du har kjøpt inn mer fisk. Hvordan er vannbytterutinene dine?
Det er veldig greit å ha test for pH og NO2(nitritt) selv.

Har butikken du kjøpte fisken av 7 dagers garanti, så kan du ta de med tilbake.
Bytter vann litt oftere enn hver 2 uke.. Jeg har dessverre bare testsett for nitritt.

Men det som var litt rart var at første gang jeg kjøpte fiskene så kjøpte jeg guppier og en pleco, og det var plecoen som døde først, siden så ble det nesten en fisk hver dag.

Fikk ny pleco og nye guppier, samtidig som jeg kjøpte to sommerfuglciclider, to SAE og en Ancistrus som lever enda. plecoen har jeg tenkt å ta tilbake til butikken jeg kjøpte den i og bytte den i ancistrus da jeg fant ut hvor stor den kom til å bli..
Tipsy
Er det bare meg eller synes jeg halefinnen på fisken på bildet ditt blir svekket? Prøvd å medisinsere? Jeg fikk råd om at de fleste sykdommer på Guppy var bakterielle og eSHa 2000 var verdt et forsøk. Jeg så tydelig finneråte på et par, men det døde også et par hvor jeg ikke kunne se noe. Ikke mistet noen etter medisinering.

Tror kanskje jeg skal prøve den eSHa 2000 når jeg får tak i den, så får man håpe på det beste takk for all hjelpen! (det gjelder dere andre også) hadde ikke trodd jeg fikk svar så fort.

Har også fått tak i Catappa blad klasse a
Et lite tips når du først er og kjøper ESHA 2000. Ta også med ESHA Exit. Føre var prinsipp. Greit og ha i bakhånd. De kan forøvrig kombineres.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap