Begynt på varmekur, men nitrat er høyt. bytte vann??
Har noe jeg lurer på her.
i helgen, en eller flere dager, gikk min utvendige pumpe tett, og vannet ble veldig stillestående.
Dagen etter jeg fikk alt i gang, altså i dag så oppdager jeg prikker, masse prikker, på dolkestikk og kardinaltetraer.
Skiftet 40% vann, og økte temperaturen til 32 grader.
Problemet nå, er at jeg får høyt utslag på Nitrat testen. mellom 12,5 - og 25 på fargeskalaen.
Spørsmålet blir da, bør jeg bytte mer vann? Og hva da med varmekuren?
Temp vil jo bli satt kraftig ned ved påfyll av kaldt vann ved vannbytte. Og da vil ikke kuren virke mot parasittene.
Hva gjør jeg? Lar de være i det varme vannet selv om det er nitrat utslag, eller bytter vann og lar det bli kaldt?
i helgen, en eller flere dager, gikk min utvendige pumpe tett, og vannet ble veldig stillestående.
Dagen etter jeg fikk alt i gang, altså i dag så oppdager jeg prikker, masse prikker, på dolkestikk og kardinaltetraer.
Skiftet 40% vann, og økte temperaturen til 32 grader.
Problemet nå, er at jeg får høyt utslag på Nitrat testen. mellom 12,5 - og 25 på fargeskalaen.
Spørsmålet blir da, bør jeg bytte mer vann? Og hva da med varmekuren?
Temp vil jo bli satt kraftig ned ved påfyll av kaldt vann ved vannbytte. Og da vil ikke kuren virke mot parasittene.
Hva gjør jeg? Lar de være i det varme vannet selv om det er nitrat utslag, eller bytter vann og lar det bli kaldt?
Postet 02.02.12 kl 23:51
Postet 03.02.12 kl 00:00
Postet 03.02.12 kl 00:15
Postet 03.02.12 kl 00:19
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
Jeg klarte å kurrere øksefiskene mine for Hvitprikk da klarer du dette! ;D
Går bare godt.
( Skjønner ikke han i dyrebutikken som sa at øksefisk var vanskelig... )
Går bare godt.
( Skjønner ikke han i dyrebutikken som sa at øksefisk var vanskelig... )
Postet 03.02.12 kl 00:23
Jeg håper det Spock.
Er virkelig trist det mangler en del kardinaler, døde. Kuhliiålene er antagelig døde, klarte ikke lokke noen frem i dag da jeg gav litt mat.
Dolkestikkene er et trist syn. det mangler noen coryer.
Disse fiskene som mangler vil ligge og rotne i vannet.
Huff, nei, jeg er ingen glad Sessan for tiden
Håper jeg klarer redde de som er igjen.
Er virkelig trist det mangler en del kardinaler, døde. Kuhliiålene er antagelig døde, klarte ikke lokke noen frem i dag da jeg gav litt mat.
Dolkestikkene er et trist syn. det mangler noen coryer.
Disse fiskene som mangler vil ligge og rotne i vannet.
Huff, nei, jeg er ingen glad Sessan for tiden
Håper jeg klarer redde de som er igjen.
Postet 03.02.12 kl 12:59
Postet 03.02.12 kl 13:03