Hva er galt med kampfisken min?

Jeg har en kampfisk som jeg har hatt i nesten to år nå. Den har alltid vært veldig livlig og hatt en god appetitt (jeg forer den med to forskjellige typer mat for variasjon i kostholdet).

For en stund siden begynte den å oppføre seg annerledes. Den startet med å spytte ut maten jeg ga den, men nå spiser den ingenting. Den reagerer ikke når jeg putter fingeren i vannet. Den holder seg for det meste under planten i vannet eller i vannoverflaten. Når den svømmer "velter" den over på siden. Det virker også som den krøller seg på en måte og får en rar fasong når den beveger seg. Pustefrekvensen har også økt veldig og den svømmer ofte opp for å trekke luft.

Noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg kan behandle det?
Kanskje den begynner å bli gammel? Har du sjekket vannverdiene for nitritt? Kanskje han kunne fått en dame ol så kanskje han kvikner til litt??? Du får bare følge med og evt ta et vannbytte for sikkerhets skyld.
Inaktiv bruker
Jeg leste på kampfisk.tk (Digger den siden) at du kan putte et speil fremfor kampfsiken for å få den litt gira. Du kan jo prøve det, om den ikke reagerer så er den sikkert gammel og sliten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap