Sår på corydoras paleatus, parasitter igjen?

Hei.

Jeg oppdaget et slags sår på en av mine corydoras paleatus for en stund siden, det var ikke slik at det blødde. Så litt ut som et slags blåmerke, bare at det var rødt og kanskje litt sårt.. I dag så jeg samme type merke på en sumo botia. Ser ikke ut som merket plager dem spesielt. Det utvider seg heller ikke, og det sprer seg ikke på fisken. Ingen struttende skjell, ingen store mager, god matlyst såvidt jeg kan se.
Merket på paleatusen er borte nå da

Kan være de har skrapt seg på noe, men kan ikke skjønne hva det skulle være.. Syns flere av coryene har et kjempetynt hvitt lag over seg, som spindelvev nesten. Syns ikke det er så mye liv i karet som det bør være.

Ellers i karet, som er 160 liter, er det bare L-maller. Har ikke sett noe på dem.
Karet har vært mørklagt i noen dager nå for forebygging mot noe jeg syntes lignet på algeteppe. Har mye planter. Mye filtrering.

Tok en eSHa Exitkur for en ukes tid siden, uten at jeg synes det hjalp. Men kan jo være det ikke er noe kanskje? Har så lite eSHa 2000 igjen, mulig det var det jeg skulle brukt? Jeg synes nesten sårene minner om de jeg så da jeg hadde flukes for et halvt år siden, men bør ikke være mulig at det har funnet vei tilbake igjen. Behandlet omstendig for de parasittene. Men har fått nye fisker etter den tid.

Blir bekymret for parasitter igjen.

På forhånd Takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap