Noe er helt galt med aeneusen min!

Hei, jeg oppdaget nettopp at C. aeneusen min svømmer i ring - helt ukordinert.
Altså, den ruller på en måte. Ser antydinger til noe rødt i gjelleområdet :/

Hva kan det være? Anntar det ikke er noe å gjøre med den, men har noen av dere hørt om dette før og er det en sykdom? :/

Plussmedlem
Hei.
Hvordan går det med denne nå?
Har du hatt den lenge?

Går den sammen med andre fisk? Oppfører disse seg normalt?
Vannverdiene har du kontroll på?
Hei, skal måle på vannverdiene og ta et vannbytte i kveld. Har ikke hvert hjemme og fått sett den i dag..
Har hatt dem sammen med en gjeng andre aeneuser i iallefall et halvt år. Har bare andre cory og L-maller sammen med dem, samt to sumo botia.

Syns det er litt sløv stemning i karet, har syntes det lenge. Har ikke vært noen nitrittantydninger heller. Og jeg synes også at aeneusene ser litt merkelig ut i skjellene, det er ikke sånn at de strutter - men de ligger liksom litt mer skjellete enn vanlig langs ryggen. Har sett antydninger til et kjempetynt hvitt slør over hodet på flere. De er ikke oppblåste.

Har ikke sett noe merkelig på L-mallene.

Har observert et slags rødt sårmerke på kroppen til en C. paleatus og en av botiaene, merket på paleatusen er forsvunnet igjen.
Prøvde å medisinere med eSHa Exit for å se om det hjalp for nå nesten to uker siden, men ingenting forandret seg såvidt jeg kunne se. Denne virrete aeneusen er det verste tilfellet jeg har sett.
Har en parasittkur som jeg brukte da jeg hadde flukes for en tid siden, kanskje det kan hjelpe. Har også eSHa 2000 på vei :/
Nitritttest, krystallklar! PH, litt høyere enn den burde være. Skal få senket den.

Har fått et tilbakefall i algeteppe.. mye nitrat?

Og du har ikke byttet vann i karret i det hele tatt denne tiden??
Har byttet vann ja?

Har fiksa sånn at det blir litt mer bevegelse i vannet nå. Har sett mye mer aktivitet i karet i dag og i går.. uten at jeg har hatt i noe spesielt. Mulig rett og slett PH er for høy og jeg er overnervøs for sykdommer. Men det forklarer kanskje ikke oppførseln til den rare virrete aeneusen .. :/

Har du hørt om noe sånn her før?

Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap