Død sae etter å ha tilsatt esha minaroll

Jeg dryppet i Esha minaroll i akvariet i dag, for det skal jo være så bra for fiskene.

De så friske og raske ut og svømte helt normalt, men plutselig falt den ene Siamesiske algeeteren til bunnen, prøvde noen fortvilte forsøk på å svømme, for så å utånde.

Ingen andre fisk viser tegn på sykdom.

Har hatt de samme fiskene i ca 3 mnd og de går i 180 liter. Men jeg kjøpte også nye planter i går. Skyllet dem godt osv men er usikker på hva de heter, den ene ser ut som "ormegress" og den andre har veldig store blader.

Ganske fortvilet nå for jeg er så glad i mine SAE!

Hva skjedde!?
Ingen fler døde fisk og alle de andre virker helt friske, så hva som forårsaket at den ene bare falt om død er et mysterium.

Jeg tør jo ikke fortsette å tilsette Minaroll i karret etter dette.

Kan noen forklare for meg hva som kan være årsaken, så blir jeg dypt takknemmelig!

Noen andre her som har brukt Minaroll? Skal det være grums/noe hvitt som flyter i flasken og som kommer ut som hvite biter når man drypper det i karret?
Hva er dato stemplingen på denne flasken?

Har ikkje vert borti Esha minaroll så er ikke sikker på om at det skal komme hvite biter ut av, men synest den hørtest litt gammel ut.
Står 2013 så den skulle være innen holdbarhet, men kanskje om den er blitt oppbevart feil i butikken så kan det ha skjedd noe? Kjøpte den i går.
Det hører lite sannsynlig ut for meg at Esha Minaroll kan være årsaken til at du har mistet kun en fisk. Dette er jo et produkt som skal øke motstandskraften mot sykdommer, korrigerer vitaminmangel, restituere fisk raskere etter sykdom og redusere stress. At dette produktet plutselig skal virke motsatt og være dødelig har jeg ingen tro på. I så fall skulle vel de fleste fiskene dødd.

Noen ganger kan fisk (ganske ofte) dø av uante årsaker, og det er noe en bare må leve med

Ja det virker ikke logisk, men like fullt døde den jo rett etter at jeg hadde tilsatt Minaroll

Men, selvsagt kan fisken ha vært svekket og dødd av andre ting. Allikevel, merkelig at det skulle skje akkurat da....
min minaroll er gulaktig og helt tyntflytende... ingen hvite flak eller klumper
Ok da må det ha vært noe feil på min!
For meg høres dette helt døvt ut...

Du må da reagere litt dersom det kommer "grums i biter" ut av en flaske med flytende væske?!

Den andre tråden din om såkalt hacking rakk eg ikke å kommentere, men for meg hadde det vært selvsagt med printscreen for å dokumentere så usannsynlige påstander.

Eg tror nesten du er et forumtroll...
@Donald: Jeg syns nå man skal være forsiktig med å anklage folk for trolling bare fordi de kommer med påstander som man synes er "døve". Forskjellige folk har forskjellig utgangspunkt og forskjellig måte å se verden på, det som virker naturlig for den ene virker kanskje helt fjernt for den andre, men det trenger ikke nødvendigvis å bety at noen av partene troller.

@Karpediem: Du vil nok aldri få vite hvorfor fisken døde. Cum hoc non est propter hoc.
For meg er ikke "tror nesten" en anklage. Ubegripelige ting må kunne stusses på, synes eg.

Eg ser at profilen hennes nå er slettet.
Inaktiv bruker
Skjønner ikke hvorfor moderator/Admin ikke bare fjerner denne tråden Eller stenger den, spesielt siden Trådstarter ikke lenger er her på forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap