Måtte vel skje... Etter to års drift av akvariet, og nesten 2 1/2 år som akvarist, kom det hvitprikk i akvariet. Jeg lurte på det i går, og ble sikker i dag. Grunnen til at jeg lurte i går, er at jeg ikke kjenner de tre små fiskene som butikken hadde merket Burmese botia (jeg finner dem ikke i fiskebasen her) godt nok til å skjønne at det var noe med dem i går. Men i dag for de rundt som propeller og virket plaget. Når jeg så så at noen av cherrybarbene var prikkete, var det ikke tvil.
Jeg har valgt å medisinere med Esha Exit. Så kom den til nytte, flaska jeg kjøpte i min spede begynnelse som akvarist. Har en boks full av reservedeler, godt påvirket av Mona O
Men egentlig er spørsmålet mitt enkelt; hvor lenge lever parasitten utenfor akvariet? Jeg har en boks (sånn som kan henge på akvariekanten) og en hov, som begge var i akvariet før jeg var sikker på at jeg hadde hvitprikk (jeg fanget en botia for å få den til å være stille lenge nok til å få sett på den). Dessuten byttet jeg to bøtter vann før jeg medisinerte, fordi det var tid for delvannsbytte i morgen. Slangen jeg brukte, bør vel strengt tatt kasseres når medisineringen er ferdig? Og iallfall ikke brukes i det andre akvariet?