Mistenker at sverddrageren min er syk

Hei
Sverddrageren min har gjort fra seg i enorme mengder de siste 3 ukene. Til å begynne med hadde avføringen normal farge og tykkelse, så tenkte at fiskene fikk for mye mat så reduserte foringen, men nå de siste to dagene har avføringen blitt hvitaktig og tynnere og kan se litt hul ut. Den henger også etter fisken ganske lenge og hun virker til tider veldig stressa og svømmer masse opp og ned langs glasset. Det er snakk om oppmot 10-15cm avføring totalt i løpet av et døgn.
Fisken går sammen med to scalarer, fem neon retta, en alge eter jeg ikke husker navnet på og en malle jeg heller ikke husker navnet på. Er et 325L akvarium.
prøvde å få til et bilde, men var litt vanskelig å få et bra bilde da hun ikke ville stå rolig.
Per Erik
Kanskje sjekke vannverdier? Vet mine fisk begynner å stange i glasset dersom det er dårlig vann. Ta noen foringsfrie dager? Skifte vann, kanskje det er mye amoniakk, eller mangler o2, NITRITT?? osv? men ellers prøve å stresse fisken minst mulig.. Mine fisk svømmer også rundt med lange dritt tråder i ny og ne uten at det er tegn på noe galt..

Har fisken noe synlig "sykdom" ? En av mine sverddrager døde innen 4 dager etter innkjøp som følge at det som lignet et voksende kjøttsår eller sopp på hodet..

En ting til.. min hukjønn sverddrage jeg kjøpte for noen dager siden svømte opp og ned langs glasset frem til hun ble vandt med det nye vannet kontra det som var i dyrebutikken..

Jeg er ingen ekspert vel og merke!

ps: for å ta gode bilder i akvarium kan du skru av alt lys i rommet og bare ha på lyset i akvariet.
Vannverdiene skal være greie i følge en sånn test strips, hun kan ha vært stressa fordi jeg akkurat har flytta henne tilbake etter å ha skifta sand i akvariet, Ser ikke syk ut annet enn at hun kanskje er litt oppblåst, men vil ikke si det sikkert, spiser som normalt også. lot være å fore et par dager før jeg bytta sand uten at det gjorde store forskjellen. Det henger konstant en tråd etter, kommer en ny med engang den "gamle" detter av.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap