Hva i all verden er dette......

Hei sann.
Har noen siamesiske algetere..Slå på lyset i dag.på bunn ligger det en alge eter helt oppblåst?bare hode som ser normalt ut...jeg har aldrig sett dette før..noen som vet hva dette kan være?
Inaktiv bruker
Målt vannverdiene?
Hvor stort er akvariet?
Bilde?

Det kan være mye forskjellig, Bukvannsott, forstoppelse, svulst osv.
Mer info hjelper.
Ok..
Jeg tok den bort så får dessverre ikke tatt bilde.tok en nærmere titt og det var selveste skinne på fisken som var blitt 3 ganger så tykkt.kroppen i seg selv kunne jeg se igjennom skinnet.Så rett og slett ut som en silicon hylse som var tredd rundt kroppen utenom hode..
Vann verdiene har jeg ikke målt i det karet.det er på 100liter.kun yngel fra andre arter og unge siamesere i det karet.
Inaktiv bruker
Les gjennom denne artikkelen og se om noe passer: Sykdom
Takker.
Denne passer best tror jeg:

Ichthyosporidium hofferi:
Dette er en sopptype, som angriper fisken innvendig. Infeksjonen gir svært like symptomer som fisketuberkulose. Den kan også få fiskens buk til å svelle, med lett skjellreising, men kun på mer lokale områder. Sår er heller ikke uvanlig. Soppen smitter ved at døde fisker blir spist på av resten av flokken. Dette er en svært vanlig dødsårsak og smittede fisker bør derfor isoleres \ avlives.
--------------------
Den hadde skjellereising over hele kroppen untatt hode..alt sto rett ut som ett piggsvin.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap