Grønn "pels" på fisk?!

Ser nå at noen av Meliniene mine har fått et grønnt pelslag på deler av kroppen. Ser ut som alger, som stikker 1-2 mm fra fisken.

Har eSHa exit liggende her, også eSHa 2000. Kan jeg medisinere med noen av disse? Finner ikke noe i Sykdomsartikkelen som virker likt, men dette minner om noe parasitt-greier(?)

Mayday!!
Etter at panikken har lagt seg tror jeg at det er fløyelssyken de stakkarene har fått seg.

Har medisinert, håper det fungerer.
Har fisken fått Oodinium (fløyelssyke) ser det ut som de har ett gråhvit belegg over hele eller deler av kroppen, ikke grønt som du beskriver. Og er det Oodinium tror jeg ikke Esha 2000 vil virke, det er lite effektivt mot parasitter. Parasitten kan kureres med temperaturkuren eller Esha Exit.
Det ser ut som det er et grønnskjær, men i dagslyset ser det mer ut som hvitaktig. Lurer på om lyset i karet lurer meg.

Ser ikke ut til at alt har forsvunnet ennå.... Fortsetter medisinkuren, men kanskje mer effektivt med temperaturkuren?
Tja, kanskje det... Jeg selv foretrekker å bruke Esha Exit (dobbel dose) fremfor temperaturkuren. Det blir nesten en smaksak, og min erfaring er at medisinen er en mer skånsom og enklere behandlingsmåte.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap