Syk scalare

Hei.
Kjøpte meg akvarium for to uker siden. I akvariumet har jeg blandt annet to scalarer. Den ene har helt siden begynnelsen vært mye alene og jeg har tenkt at den kanskje ikke trives. Har fulgt godt med på den, men har håpet på at det skulle gå seg til. De andre fiskene i akvariet dytter ofte borti han.

De to siste dagene har han ikke vært interessert i mat. I dag har han svømt skeivt og han virker veldig "surrete".
Ringte dyrebutikken i ste, og fikk beskjed om å fylle litt vann fra akvariumet i en glassbolle. Har nå lagt han i bollen. Prøver å gi han mat, men han vil fortsatt ikke spise

Hvor lenge skal jeg ha han i bollen? Er det noe annet jeg kan gjøre? Er det sannsynlig at han kommer til å begynne å spise etterhvert, og er det sannsynlig at jeg kan ha han i akvariumet igjen?

Håper han blir frisk. Vurderer å gi han bort. Er det mulig å gjøre det på forumet her? Kan jo hende han får det bedre hos noen andre. Gir han selvfølgelig bort gratis. Vil bare ikke at han skal dø.
Det første du bør gjøre er å ha den ut av bollen, ingen fisk hører til i bolle, syk eller ikke. da kan de bli stresset å dø av den måten.

også hadde det vært greit med et bilde, sånn det går ann å se fisken. Litt lettere å diagnosere fisken da.

Under rubikk får du lagt den ut til salg, eller gies vekk.
Hei. Takk for svar.
Grunnen til at jeg fikk beskjed om å ha han i en egen bolle, var fordi de andre fiskene var slemme mot han, men dette er altså da uansett ikke riktig måte å gjøre det på? Skal jeg putte han tilbake i akvariet da?

Skal prøve å få lagt ut et bilde av han senere i dag. Han er helt stillestående i bollen. Svømmer ikke rundt eller noe. Står på akkurat samme plass hele tiden.
Hvilke fisker har du da ? noen fisker napper finner på langfinnede fisker som f.eks scalare.
og kan påføre fisken så mye stress at den dør. eller det kan få bakteriell infeksjon.

Men prøv å få tatt et bilde av den, det hjelper veldig
Har guppy og sverddrage i samme akvarium som scalarene.
Har bare to scalarer, og det er hovedsaklig den andre scalaren som er slem mot fisken det er snakk om. Han svømmer etter han og jager han hele tiden. Puttet altså fisken tilbake i akvariet tidligere i dag, og må si at den andre scalaren er verre nå enn han har vært tidligere. Han er konstant "på han".

Fisken det er snakk om har stått alene, nederst i hjørnet i akvariet i hele dag. Spiser fortsatt ikke og viser tydelig at han er veldig svak nå.

Legger med tre bilder. Det er mobilbilder, men håper det går greit.

Lurer egentlig mest på om han er syk eller om det bare er det at han ikke trives. Må vite hva jeg skal gjøre videre med han. Vil ikke at han skal dø. Synes så synd på han!!
Nå er fisken død
Måtte ringe til akvariesenteret i går, og de ba meg om å putte han i kokende vann. Han lå på toppen av plantene i akvariet på slutten. Off.
Kjøpte du nytt akvarie for 2 uker siden? Den har ikke dødd av nitrittforgiftning da? Pumpen er nok ikke innkjørt om den ikke er kickstarta.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap