Jeg tror du skal følge bruksanvisningen, først og fremst. Du behandler jo noe helt annet enn gjelleparasitter.
Gjelleparasitter har to formeringsmåter, og det er den ene av de to (eggleggerne) som er så vanskelige å bli kvitt, om jeg ikke husker feil. Medisinens virkestoff praziquantel tar ikke gjelleparasittene mens de er egg, og i tillegg er en del gjelleparasitt-former rett og slett blitt immune mot virkestoffet. Siden den ene formen for gjelleparasitt legger egg, må man derfor ha medisin (ikke nødvendigvis prazi) i vannet over så lang tid, for å være helt sikker på å ta knekken på alle nyklekkede gjelleparasitter fortløpende etterhvert som de klekkes. Etter en viss periode regner man med at alle er tatt og at det ikke kan ligge flere uklekkede egg igjen.
Nå har jeg lest andre innlegg bl.a. på Nettakvariet tidligere, at denne perioden som før var å regne for to uker for eggleggende gjelleparasitter er for kort (men det er jo en helt annen sak enn ytre parasitter som du har). Mener jeg leste at enkelte behandlet diskus for det i over 6 uker.
De ytre hudparasittene du behandler er altså noe helt annet. Jeg ville fulgt bruksanvisningen. Av alle parasitt-former er de ytre hudparasittene (ektoparasitter) generelt de enkleste å behandle for de sitter så utsatt til.