Har sommerfuglen blitt syk?

etter at jeg kjøpte Sommerfuglciklider, har den ene damen sporløst forsvunnet over natta, og den andre fått rar farge, og skiller seg ut fra de andre, er dette sykdom? Hva bør jeg gjøre?
Vannverdier:
Nitrit: 0,0 mg/l
Ammoniakk: 0,0 mg/l,
Nitrat: 12 mg/l
PH: 6,5,
GH: 3,0,
Den forsvunne sommerfugler er garantert et eller annet sted, og du må finne den før den dør, eventuelt før den råtner om den allerede er død. Skal mange glupske fisker til for å spise opp en sommerfugl over natten, og så vidt jeg vet har du ikke det?
Bare noen otto, og 3 andre sommerfugler.
Men hva med den rare gråe sommerfuglen, hva feiler den?
har funnet sommerfuglen, den var dø og lå ved siden av en rot i akvariet, den andre som jeg snakket om er desverre døende, sitter på bunnen og bryr seg ikke om man tar på henne, er det bra om jeg avliver henne?
Jeg tror årsaken kan være drastiske svingninger i PH, men nå har jeg fått kontroll på ph-en
Men kan det være sykdom? kan man behandle med medising bare for sikkerhetskjyld eller er det en dum ting å gjøre? Jeg går å kjøper 2 mye hunner i morgen.
Hun sitter på bunnen og puster tungt, Den ene hannen begynner å miste farge, og sitter litt på bunnen. Det er kun én som ser frisk ut.
Hvilken sykdom kan dette være? er det dumt å medisinere bare for sikkerhetskyld?
Jeg kan desverre ikke stille noen diagnose her, men jeg synes ikke du skal medisinere bare for å ha prøvd det.
Det skader ikke med medisering med milde medisiner som Esha Exit og Esha 2000, men uten noen diagnose eller hypotese å gå etter er medisinering vanskelig. Jeg hadde i så fall flyttet de over i et annet kar for så å medisinere de der.
Klarer du å se hva slags sykdom har hun?
klarer du å se?
Mål vannverdiene og bytt vann.
Har tatt nye tester: PH: 6,3, GH: 3-4, KH: Testen viser 1.. men det kan vel ikke stemme? jeg brukte prodac sine dråpetester, Og har brukt Tetras ph/kh- for å holde oh nede på 6,0-6,5, for noen dager siden senket jeg ph ganske drastiskt, noe jeg angrer på siden sommerfugler er sensitive, men kan det ha forårsaket fiskedød?
Nitrit: 0,0, Ammoniakk: 0,0. Nitrat mellom 12 og 25.
Hun fisken ser veldig syk ut, og jeg tror ikke hun vil leve lengre.
jeg var også på dyrebutikken idag for å kjøpe to nye hunner, men de var i karantene pga at de nettop hadde kommet inn. Men jeg så noe rart, det var to forskjellige akvarier hvor det stod på den ene: "Sommerfuglcichlide" og den andre "Apistogramma Ramirezi"
Er ikke Apistogramma Ramirezi, Mikrogeophagus Ramirezi og Sommerfuglciklide det samme?
Vill han-sommerfuglen(som mistet 'kona' si) danne par igjen? eller er det bare sånn de gjør én gang i livet?
JEg flytte den ene hanne fordi han ble plaget av den andre, hannen som plaget han har sett frisk ut hele tiden ,men nå har han mistet noe farge og svømmer raskt opp og ned og rundt forbi, hva kan det være? jeg vet at det IKKE er nitritt eller ammoniakk, akvariet ble innkjørt i 3 måneder før jeg tok i fisk.
Kan det være pga ph forrandring?
hva er det beste jeg kan gjøre?
Kan de ha fått dykkesyken? Trur jeg leste om det ett sted her inne...
Skal se om jeg finner tråden.
Veit ikke hvordan jeg legger inn en url, men kopier og søk på dette i søkemotoren så er det den første artikkelen som kommer opp: Overmettning i vann er skadelig for fisk!
Det var en veldig informativ tråd! takk jeg skal fra nå av lufte vannet, og bruke kaldt vann. Har kjøpt to nye damer, det ser ut som om hannen respekterer dem istedet for å jage dem
jeg bruker nå catappa blader for å senke ph, men dersom det begynner å bli flere dødsfall av samme grunn, hva skal jeg da gjøre?
Tips: Fyll vann med et dusjhode så slipper du å lufte vannet.
Det er akkuratt det jeg har gjort hele tiden :O da trenger jeg vel ikke bruke luftestein?
Det skal ikke være nødvendig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap