Små hvite "krabbe" -aktige dyr er 0,5mm store?

Blir stadig vekk overasket over hva jeg finner av skapninger i akvariene mine!

Guttungen på 3 år ville i dag si hei til fiskene før han dro i barnehagen, så jeg dro vekk forhenget og slo på forgrunnslyset og fikk så øye på noen knøtt små dyr på glasset. Kan best beskrives som små hvite krabbe -aktige dyr på ca 0,5mm størrelse.

Jeg har vært litt slarven med vindusvasken i det siste, så det er en liten ansamling med alger på glasset. Det så for meg ut som om disse små krabbe-aktige dyrene foret på disse, og så snart lyset ble slått på begynte de den lange ferden ned mot bunnen igjen. Vil tippe det var rundt 100-300 stk, nesten ikke synlige hadde det ikke vært for antallet.

Hva i all verden er dette? Og er de skadelige? Har den seneste tiden hatt sykdom i karet, og nå over natten har guppyen min sluppet yngel (som ikke er "ønsket" vel og merke).

I karet er det skalarer, sverddrager, guppy, ancistrus og jegersnegle.
Tipper det er Dafnier eller Cyclops, sjekk DENNE tråden. De er helt ufarlige; Snadder for fiskene.
Tetra-frelst
Tipper det er Dafnier eller Cyclops, sjekk [URLBLOCK1] tråden. De er helt ufarlige; Snadder for fiskene.

Nå var de jo mikroskopiske, men jeg mener jeg så de hadde 6-8 ben.. Men godt å vite at de mest sannsynlig er ufarlige
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap